A mikrovállalkozó évek óta egy bérelt ingatlanban végzi tevékenységét, és rendes ember módjára a villanyszámlát a munka indulásakor átiratta cégére. Korábban nem volt jelentősége, de most kiderült számára, hogy az ingatlan áramszolgáltatója az E.ON.
Megkeresték tehát energiakereskedőjüket, hogy megtudják, mikrovállalkozóként milyen számlára számíthatnak, ami főleg a kormány által jelzett kedvezmény miatt érdekes számukra. Az E.ON-nál nagy mosollyal fogadták a faggatózást és közölték, hogy ilyen kedvezmény maximum az MVM-nél kapható, náluk ilyen nem létezik. Ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy éves szerződés van közöttük, amit, ha nem mondanak fel korábban, akkor minden év júliusában automatikusan meghosszabbodik. Azonnali felmondás esetén pedig 30 százalékos büntetés dukál. Ezért, ha most át akarnának menni az MVM-hez, az sokba kerül majd az E.ON-nál.
A mikrovállalkozó mindennek ellenére elindult az MVM-hez, hogy meghallgassa a másik oldalt is. Itt érkezett az újabb akadály, hiszen az MVM telefonon elérhetetlen, bejutni csak időpontfoglalással lehet. Időpontot viszont csak az foglalhat, aki már MVM ügyfél. A mikrovállalkozó ekkor cselhez folyamodott és saját lakása örvén, ahol az MVM a szolgáltató mégiscsak időpontot foglalt. Ekkor jött a meglepetés, az MVM-nél közölték, hogy náluk új szerződéskötési tilalom van, így még próbálkozni sem érdemes. A mikrovállalkozó ekkor úgy érezte a kör bezárult, sakkot és mattot kapott rezsikedvezmény ügyében.
Szerkesztőségünk szívesen fogad a témában megoldási javaslatokat, illetve saját történeteket az alábbi e-mail címen: