Dubaj jövője a turizmusban rejtőzik?

Dubaj gazdaságát a légiközlekedés hajtja, amely 2023-ban 631 ezer embernek biztosított munkát, és a közel-keleti metropolisz GDP-jének 27 százalékát adta.

Az előrejelzések szerint ez az arány 2030-ra elérheti a 32 százalékot. Az ágazathoz kapcsolódó turizmus terén is jelentős növekedés várható, hat év múlva az ebből származó bevételek meghaladhatják a 17 milliárd dollárt – állapítja meg az Oxford Economics gazdasági prognózisa.

Az Emirates Group és a Dubai Airports bemutatott egy gazdasági elemzést, amely nem csupán a légi közlekedés dubaji gazdaságban betöltött központi szerepére világít rá, de előrejelzi a bevételek és az utasszám növekedését is az elkövetkező években. Az Oxford Economics által készített jelentés az iparág közvetlen gazdasági tevékenységei nyomán keletkezett közvetett hatást, az ellátási lánc egészének közvetett hatásait, a munkavállalók és családtagjaik fogyasztása nyomán keletkezett gazdasági hozzájárulásokat, továbbá a légi közlekedéssel összefüggő turisztikai hatásokat elemzi behatóan. A következőkben összefoglaljuk a tanulmány legfontosabb megállapításait.

A repülési ágazat gazdasági hatásai

Dubaj légi közlekedési szektora – amely magába foglalja az Emirates Groupot, a két nemzetközi repülőteret üzemeltető Dubai Airports Company-t és más légi közlekedési vállalatokat – az emirátus teljes bruttó hazai termelésének 27 százalékát adta 2023-ban, ami 37,2 milliárd dollárnyi bruttó hozzáadott értéket (GVA) jelent. Ebből a légi közlekedés közvetlen hozzájárulása 25,5 milliárd dollár, amelyhez hozzáadódik a turizmus közvetett hatása 11,7 milliárd dollár értékben. Az Oxford Economics előjelzése szerint ez az érték folyamatosan nő majd és 2030-ra az ágazat 53 milliárd dollárral a dubaji GDP 32 százalékát fogja adni. A szektor tavaly 631 ezer embert foglalkoztatott, 2030-ig pedig várhatóan további 185 ezer munkahelyet fog teremteni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo