Az előrejelzések szerint ez az arány 2030-ra elérheti a 32 százalékot. Az ágazathoz kapcsolódó turizmus terén is jelentős növekedés várható, hat év múlva az ebből származó bevételek meghaladhatják a 17 milliárd dollárt – állapítja meg az Oxford Economics gazdasági prognózisa.
Az Emirates Group és a Dubai Airports bemutatott egy gazdasági elemzést, amely nem csupán a légi közlekedés dubaji gazdaságban betöltött központi szerepére világít rá, de előrejelzi a bevételek és az utasszám növekedését is az elkövetkező években. Az Oxford Economics által készített jelentés az iparág közvetlen gazdasági tevékenységei nyomán keletkezett közvetett hatást, az ellátási lánc egészének közvetett hatásait, a munkavállalók és családtagjaik fogyasztása nyomán keletkezett gazdasági hozzájárulásokat, továbbá a légi közlekedéssel összefüggő turisztikai hatásokat elemzi behatóan. A következőkben összefoglaljuk a tanulmány legfontosabb megállapításait.
A repülési ágazat gazdasági hatásai
Dubaj légi közlekedési szektora – amely magába foglalja az Emirates Groupot, a két nemzetközi repülőteret üzemeltető Dubai Airports Company-t és más légi közlekedési vállalatokat – az emirátus teljes bruttó hazai termelésének 27 százalékát adta 2023-ban, ami 37,2 milliárd dollárnyi bruttó hozzáadott értéket (GVA) jelent. Ebből a légi közlekedés közvetlen hozzájárulása 25,5 milliárd dollár, amelyhez hozzáadódik a turizmus közvetett hatása 11,7 milliárd dollár értékben. Az Oxford Economics előjelzése szerint ez az érték folyamatosan nő majd és 2030-ra az ágazat 53 milliárd dollárral a dubaji GDP 32 százalékát fogja adni. A szektor tavaly 631 ezer embert foglalkoztatott, 2030-ig pedig várhatóan további 185 ezer munkahelyet fog teremteni.