Dicséretet kaptak a magyar vásárlók

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76 százalék) és a gyermekesek (79 százalék) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.

Gondtalan költekezés helyett átgondolt vásárlás

A karácsonyi készülődés közepette a fogyasztók közel fele nem biztos benne, hogy képes-e fedezni az ünnepi szezon kiadásait. A vevők kétharmada aktívan figyeli tehát az ajánlatokat, hogy a lehető legjobb áron jusson a kiválasztott termékhez. Tízből hat megkérdezett idén annak ellenére is csak leértékelt terméket vásárolna, hogy gyakran a ténylegesen kinézett árucikkre nem terjed ki az akció, ezért kénytelen változtatni vásárlási döntésén.

Átgondolják vásárlásaikat a magyarok
Átgondolják vásárlásaikat a magyarok
Fotó: Depositphotos
A vevőknek az is egyre fontosabbá vált, hogy jól költsék el a pénzüket, és a kiválasztott termék hosszú távon is értéket képviseljen. A válaszadók harmada például többet költene technológiára, míg 58 százalékuk újra felhasználja a tavalyi ünnepi dekorációt.

„A kereskedőknek is fel kell ismerniük, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak és árérzékenyebbek. Az impulzusvásárlások kora gyakorlatilag lejárt. Az eladóknak át kell alakítaniuk az értékesítési és marketingstratégiájukat, hogy a jövőben is versenyképesek maradjanak” – hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

Több csatorna, még nagyobb kihívások

Online vásárlás helyett még mindig boltokban tervez költeni az ünnepi szezonban a kutatás résztvevőinek több mint kétharmada. Számukra fontos, hogy döntés előtt megérinthessék és kipróbálhassák a terméket. Az üzletek ezen a téren olyan bizalmi közeget teremtenek, amelyet a digitális térben nehéz létrehozni. Eközben viszont a virtuális élmény is folyamatosan fejlődik, és a felkészült fogyasztók készek több oldalt is felkeresni és összehasonlítani, hogy a legjobb üzletet köthessék.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo