Csúnya számok jöttek a BMW-től

A BMW csoport negyedik negyedéves globális eladásai 2,9 százalékkal csökkentek. Ez enyhén jobb, mint az év egészében látott 4,0 százalékos csökkenés. A negyedik negyedévet az USA 6,5 százalékos növekedése és a kínai piac 14 százalékos esése jellemezte, míg Európában 1,4 százalékos enyhe visszaesést könyvelt el az autógyártó.

2024 nem vonul be a BMW aranykönyvébe. A korábbi negyedévek is csúnyán festettek gazdasági szempontból. A BMW-k és a Minik értékesítése 30 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Hasonló mértékű zuhanásra négy éve nem volt példa. Beszédes, hogy az első és második negyedévet még mindössze 5 százalék alatti csökkenéssel zárták ezek a márkák.

2024-ben a BMW-t az ág is húzta
2024-ben a BMW-t az ág is húzta
Fotó: Depositphotos
A harmadik negyedév volt a mélypont. Egy magyar hiba is csúnyán betett a BMW-nek. A fékrendszer problémái miatti visszahívásoknak betudhatóan 61 százalékkal zuhant a profit.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo