Bukdácsol a világ legnagyobb szoftvervállalata

Az amerikai Microsoft Corp. adózott eredménye 13 százalékkal, 16,43 milliárd dollárra csökkent a 2023-as pénzügyi év második negyedévében. A részvényarányos nyereség 2,48 dollárról, 2,20 dollárra esett.

A cég a New York-i tőzsde keddi kereskedésének leállítása után arról is jelentett, hogy negyedéves bevétele 2 százalékkal, 52,75 milliárd dollárra nőtt.

Nehezen fogynak a szoftverek (Fotó: Pixabay)
Nehezen fogynak a szoftverek (Fotó: Pixabay)

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 2,32 dollár lett, az adatot 0,12 dollárral csökkentették a létszámleépítéssel kapcsolatos egyszeri tételek.

Elemzők nagyobb, 52,94 milliárd dolláros bevételre és nagyobb, 2,29 dolláros részvényarányos eredményre számítottak.

A Microsoft Intelligent Cloud divíziójának bevétele, amely magában foglalja egyebek között az Azure felhőszolgáltatását és a szerverek szoftverének kibocsátásával kapcsolatos üzleti tevékenységet, 18 százalékkal, 21,5 milliárd dollárra nőtt.

Az elsősorban az Office alkalmazáscsomagot fejlesztő Productivity and Business Processes ágazat bevétele 7 százalékkal, 17 milliárd dollárra nőtt. Ebbe a divízióba tartozik a LinkedIn közösségi hálózat, amelynek 10 százalékkal nőtt a bevétele.

A More Personal Computing (amely tartalmazza a Windows operációs rendszert, az Xbox játékkonzolokat és a Surface eszközöket) bevétele 19 százalékkal, 14,2 milliárd dollárra esett.

Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezérigazgató-helyettesének előrejelzése szerint a Microsoft bevétele a folyó negyedévben 50,5-51,5 milliárd dollár lesz, ami lényegesen elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 52,42 milliárd dollártól.

A Microsoft a pénzügyi második negyedévében 9,7 milliárd dollárt térített vissza a részvényeseknek részvényvisszavásárlás és osztalékkifizetés keretében. (MTI)

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo