Az őszinteségben hívő

Ahhoz a generációhoz tartozik, amelynek a tagjai ma az üzleti életben fényes karriereket futnak be. Mindössze harmincnyolc éves. Neveltetése, iskolázottsága a multinacionális cégek körében keltett érdeklődést, akik a rendszerváltás után korszerűen képzett, fiatal, ambiciózus embereket kerestek itthoni bázisaik kiépítéséhez. Felkészült, céltudatos, sikeres. Tudja, mit vállal, tudja, mire képes.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

- Külföldön munkát végző apa mellett az európai kulturáltságot szinte természetes módon szívta magába. Meghatározó volt az életében a német és az osztrák iskolákban töltött idő?

- Valószínűleg sokat jelentett az a kilenc év, melyet túlnyomórészt általános iskolásként töltöttem el az NSZK-ban. De középiskolai éveimet, talán a legmeghatározóbbakat identitásom kialakulása szempontjából, már itthon éltem meg. Bécsben kezdtem el a közgazdasági egyetemi képzést, de itthon fejeztem be. Hazai közgazdasági egyetemi diplomám van.

- Itthon is kezdett el dolgozni?

- 1991-ben a világ legnagyobb irodabútor-gyártója, a Steelcase keresett meg. Olyan emberre volt szüksége, aki felvállalja a hazai piacot. Kilenc évet töltöttem itt el, közben piacvezető lett a cég, húsz emberrel dolgoztam, egymilliárd forint feletti forgalmat produkáltunk. Az utolsó két évben megbíztak a cég kelet-európai piacának kiépítésével. Nagy kitekintést és tapasztalatot szereztem Szlovákia, a volt Jugoszlávia, Románia, Bulgária és Görögország üzleti életének, szokásainak megismerésével.

- Elég rövid idő alatt eljutott egy nagy cég regionális vezetői posztjára. Hogyan volt tovább?

- Kilenc év után nagy váltásra határoztam el magam. Otthagytam a vállalatot, beiratkoztam saját költségemen egy MBA-re az INSEAD-ban, Szingapúrban és Franciaországban.

- Miért döntött a tanulás mellett?

- Mert úgy gondoltam, hogy van mit tanulnom, és egy nemzetközileg elismert MBA-diplomával még felkészültebb leszek a multinacionális vállalatok szemében. Az MBA elvégzése után Franciaországban maradtam, s egy Lilly nevezetű, a nyolcadik legnagyobb gyógyszergyártó cégnél helyezkedtem el marketingért és stratégiáért felelős vezetőként. Közben megszületett az első kisfiam is, a második két hónappal ezelőtt. 2002-ben a cég marketingigazgatóként hazaküldött Magyarországra.

- Mikor jött be a képbe a Medicover?

- Másfél éve vagyok a Medicovernélmint magyarországi vezérigazgató, ez év eleje óta pedig a cég szlovákiai és cseh leányvállalatát is irányítom. Az előző munkahelyeim tapasztalatai ideális ötvözésének lehetőségét láttam ebben a svéd tulajdonban lévő, nemzetközi cégcsoportban. A Medicover vezérigazgatójaként hasznosítani tudom az egészségügyi szakismereteimet, valamint a B2B értékesítési tapasztalataimat.

- Ez alatt a rövid idő alatt mit tudott megváltoztatni a Medicoverben?

#page#- Jelentős szereplői vagyunk a privát egészségügyi szolgáltatók piacának. Nemcsak magánklinikát tartunk fenn, hanem fő profilunként a vállalatok munkavállalóinak egészségügyi ellátását szervezzük ki. Átalánydíjas szolgáltatást végzünk, mely áll az üzemorvosi ellátásból, valamint a béren kívüli juttatások rendszerére és az egészségpénztárakra épül. Kártyát adunk a szerződéses ügyfeleink munkatársainak, mely feljogosítja őket szolgáltatásaink korlátlan igénybevételére. Menedzserszűréseket végzünk, mely üzletágunk szintén nagyon nagy felfutásban van. Saját egészségközpontunk van a West End Business Centerben, az Infoparkban s itt, a telephelyünkön, a Szépvölgyi Business Parkban április hónapban nyitunk egy harmadikat. Célom az, hogy felvértezzem a céget arra, hogy képes legyen egy jelentős növekedési pályát befutni.

- Milyen eszközökkel, módszerekkel?

- Az említett három budapesti egészségközpont mellett hét, vállalatokhoz kihelyezett - úgynevezett on-site - rendelőnk van. Ezenfelül több mint százharminc szerződött partnerrel dolgozunk országszerte. Lényeg az ügyfélszolgálat, az ügyféltér és az orvosi ellátás minőségének magas szintű standardizálása, egységes színvonalának megteremtése és megtartása. Sok változáson esett át az elmúlt évben az átalánydíjas szolgáltatásunk, jelentősen gyarapítottuk a foglalkozás-egészségügyi profilunkat. Másfél éve hatezer ügyfelünk volt, ma huszonháromezer. A foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásunk, valamint az átalánydíjas kártyás szolgáltatásunk fejlődik a legdinamikusabban, de a menedzserszűrést is jelentősen fejlesztettük. Nagy reményeket fűzök az egészségügyi reformhoz, mert ha a világban meglévő modelleket követjük, akkor a vállalatoknál megjelenhetnek olyan finom, minőségi juttatási lehetőségek is, amelyek bővülő piacot jelenthetnek számunkra.

- Önök milyen szemlélet alapján közelítik meg a gyógyítást?

- A prevencióra, megelőzésre épül a modellünk. Gyógyító módszereink egységesek, természetesen a klasszikus orvoslás alapszabályait követik. Orvosi szempontból is sokat jelent az, hogy jelentős tapasztaltra tudunk támaszkodni, hiszen Kelet-Közép-Európa öt országában több mint tíz éve szolgáltatunk. Ügyfeleink száma pedig eléri a félmilliót.

- Mit tart a legfontosabbnak vezetőként, az emberekkel való kapcsolatában?

- Az őszinteséget. Erősen hiszek az emberekben, az emberek képességeiben. Egy csapat igazi tőkéje az emberekben van. Szerintem a vezetői poszton a magas szintű szakmai tudásnál sokkal fontosabbak a vezetői képességek. Szakmai tudásuk legyen a kollégáknak. Mindenkinek a maga posztján. Egy jó vezetőnek stratégiával kell rendelkeznie, s el kell érnie, hogy higgyenek benne az emberek. S megfelelő önkritikával is kell bírnia. Tudnia kell, miben erős, és miben gyenge.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo