Piróth István, az Albacomp Számítástechnikai Zrt. projektfejlesztési igazgatója elmondta, hogy cégük segítségével már számos városban, így többek közt Hódmezővásárhelyen, Esztergomban, Pécset, Kecskeméten sikerült útjára indítani az e-közigazgatást.
Elektronizálni számos területet lehet, ám a fejlesztések előtt érdemes a helyi igényeket felmérni, azt, hogy mivel tudják leginkább könnyíteni a hétköznapi életet - hangsúlyozta a szakember. Elmondása szerint az Albacomp segítségével az egész hivatal infrastrukturális igényét le tudják fedni. Amennyiben létrejön a szerződés, úgy a cég elvégzi a rendszerintegrációt és a későbbiekben a szerviz hátteret is biztosítják. "Miért jó választás az Albacomp? Mert a korábbi tapasztalataikból pontosan tudják, hogy az önkormányzatoknak milyen igényeik vannak" - zárta mondandóját Piróth István.
Digitális térképre mindent!
A HungaroCad Informatikai Kft. a helyhatóságok részére komplett térinformatikai megoldásokat szállít - mondta Cservenák Róbert, a cég térinformatikai csoportvezetője. A rendszerül lényege, hogy a különböző adatbázisokat, tehát többek közt a földhivatali, a közmű és szakági térképeket digitalizálják, majd egy térképre viszik fel. Amennyiben légifelvétel is rendelkezésre áll, akkor azt is be tudják integrálni a rendszerbe - hangsúlyozta a szakember, hozzátéve, hogy ez utóbbi megoldás nagyon praktikus lehet, hiszen egy beruházó így, amellett, hogy minden fontos közmű adatot lát, az egész helyszín maga elé tudja képzelni.
A HungaroCad által kidolgozott rendszer nagyon könnyen használható, magyar nyelvű, így a hivatal dolgozóinak nem kell sok időt tölteniük a rendszer megtanulására - mondta Cservenák Róbert. Az ily módon létrejött adatbázist nem csak az önkormányzati dolgozók és a beruházók használhatják, hanem a lakosság is. Példaként említette, hogy Zalaegerszeg weblapján már olyan térkép is elérhető, amelyen a város nevezetességei is megjelennek, így is könnyítve a turisták helyzetét.
Dokumentumkezelés okosan
A Xerox Magyarország Kft. dokumentumkezelési megoldásokat is nyújt az arra érdeklődőknek, a rendszer legnagyobb előnye, hogy tulajdonképpeni beruházást nem igényel, viszont jelentős spórolást lehet elérni általa - nyitotta előadását Kocsis József értékesítési vezető. Elmondása szerint egy átlagos vállalkozásnál a költségek 4-10 százaléka megy el dokumentumkezelésre, ám a legnagyobb gond, hogy a vezetők 95 százalékának fogalma sincs arról, hogy mennyit költenek ilyen célra.
Márpedig a költséget könnyedén lehet csökkenteni, amire szükség is van, hiszen egy felmérés szerint dolgozónként 150 ezer forintba kerül a dokumentumkezelés - közölte Kocsis József. A Xerox megoldásaival akár ötven százalékos költségcsökkentés is elérhető, amire főleg a kormányzati szektorban van rászorulva, hiszen a cégek többsége már korábban belátta ennek célszerűségét is megtette a szükséges lépéseket. A Xerox a szerződéskötés esetén biztosítja az eszközöket, a kellékanyagokat, a szoftvereket, Helpdesket működtet, sőt van, ahol a dokumentumok előállítását is magukra vállalják.