Az éves érvényességű autópálya-matrica lett a sláger

Nagyjából ugyanannyi autópálya-matrica fogyott az idei év első felében, mint tavaly ugyanebben az időszakban: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint – az előértékesítéssel együtt – közel 7,7 millió darab e-matricát vásároltak a közlekedők 2023. június 30-ig. A számok ugyanakkor azt is mutatják, hogy némileg átalakultak a vásárlási szokások, hiszen míg a rövidebb érvényességi idejű e-matricákból kevesebb fogyott, a leghosszabb érvényességű, éves jogosultságokból több kelt el, mint egy évvel korábban.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint összesen 273 milliárd forint folyt be az államkasszába a díjköteles utak használata után 2023. június 30-ig. Ez bő 14,5 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanilyen adatát. Az összes útdíjbevétel több mint 70 százalékát a 3,5 tonna feletti megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművek úthasználata után befizetett megszolgált útdíj, a fennmaradó közel 30 százalékát pedig az autópályamatrica-vásárlásokból befolyt összeg teszi ki.

Szépen adózunk az autópályákon, az idén 14 százalékkal több a bevétel (Fotó: Pixabay)
Szépen adózunk az autópályákon, az idén 14 százalékkal több a bevétel (Fotó: Pixabay)

Bár korábban is láttunk hasonló tendenciát, az idei évre történt e-matrica-vásárlások adataiból különösen markánsan kirajzolódik, hogy egyre többen gondolkodnak hosszabb távra előre, és választják az éves érvényességű autópálya-matricákat a havi és a heti (10 napos) jogosultságok helyett – mondta el dr. Bozóky Alex, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Kifejtette: „Az éves országos autópálya-matricából több mint 11 százalékkal, a vármegyeiből pedig közel 6 százalékkal több fogyott, mint 2022 azonos időszakában.”

A személyautók (D1 díjkategória) esetében az éves országos matricavásárlások száma több mint 19 százalékkal, a vármegyei matricáké pedig közel 5 százalékkal növekedett 2023-ra június 30-ig. A kistehergépjárművek (D2 díjkategória) esetében a vármegyei matricáknál látszik több mint 18 százalékos, és a heti (10 napos) jogosultságnál bő 5,5 százalékos növekedés. A buszokra (B2 díjkategória) pedig mindegyik matricatípus esetében emelkedett a vásárlások száma: az éves országos közel 22,5 százalékkal, a vármegyei bő 8 százalékkal, a heti (10 napos) mintegy 21,5 százalékkal, a havi pedig közel 5,5 százalékkal.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo