Az Egyesült Királyságban is kezdődhet az akkumulátorgyár-saga

Tervezett akkumulátorgyárának nagy-britanniai felépítéséhez kér több mint félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó csoport tulajdonosa, a Tata Motors - írta iparági és kormányforrásokat idézve a Financial Times.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A londoni üzleti napilap értesülése szerint a cég egy spanyolországi és egy délnyugat-angliai helyszín közül kívánja kiválasztani az akkumulátorgyár telephelyét, és 500 millió fontot (215 milliárd forint) meghaladó összegű támogatási csomagot kér kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel.

Egy jaguárnak is szüksége van akkumulátorra (Fotó: Pixabay)
Egy jaguárnak is szüksége van akkumulátorra (Fotó: Pixabay)

A cég "néhány héten belül" döntést vár Londontól.

A Tata Motors - amelynek nagy-britanniai érdekeltsége, a Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója - a Financial Times szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. Ha létrejön a kapcsolat, a kínai vállalat építené fel és működtetné a délnyugat-angliai Somerset megyében a gyárat, amely a JLR új elektromos autótípusaihoz gyártana akkumulátorokat.

A lapnak nyilatkozó iparági szakértők szerint a brit kormány nehéz helyzetben van, mivel ha a Tata Motors nem az angliai helyszínt választja, az "pörölycsapásként" hatna a teljes brit autóiparra, és károsítaná a brit gazdaság beruházási vonzerejét is.

A Financial Times forrásai szerint a Jaguar Land Rover tulajdonosa a kormánnyal folyó tárgyalások kezdete óta jelentősen megemelte az angliai gyártási helyszín kiválasztásához kért támogatás összegét.

Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar a legfrissebb adatok alapján az 1950-es évek óta nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly - áll a Financial Times szerdai cikkében.

A lap szerint a brit kormány összesen 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai telepítésének támogatására, és 100 millió fontot juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo