Alig-növekedést várnak az amerikai cégvezetők

Borúlátóbbá váltak a harmadik negyedévben az amerikai vállalati vezérigazgatók, öt negyedévi egyre optimistább hangulat után - derül ki a Business Roundtable kedden ismertetett felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Business Roundtable-tag vállalatok mintegy 12 millió embert foglalkoztatnak, együttes éves bevételük mintegy 6 ezer milliárd dollár.

A tagvállalatok vezérigazgatóinak a véleménye alapján negyedévente állítják össze a gazdaság kilátásáról szóló indexet, ami most 86 pontra csökkent a júniusi 94,6 pont után. 2009 elején az index rekordalacsony szinten, mínusz 5 ponton állt. (Az 50 pont fölötti érték azt jelzi, hogy a vállalatvezetők inkább gazdasági növekedést, semmint gyengülést várnak.)

A vezérigazgatók 31 százaléka tervezi növelni dolgozóinak a létszámát a következő hat hónapban a kedden ismertetett felmérés szerint, ami csökkenés a júniusi 39 százalékhoz képest. Kevésbé derűlátóak az eladások növekedése kapcsán is a vállalatvezetők, júniusban 79 százalékuk számított az értékesítés növekedésére, a szeptemberi felmérésben már csak 66 százalékuk. A vezérigazgatók jelentősen visszafogták az amerikai GDP-növekedéssel kapcsolatos előrejelzésüket is: 1,9 százalékra rontották a júniusban várt 2,7 százalék után.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo