Akkumulátorgyártó nagyhatalom lesz Magyarország

Világszerte tízszeresére nőhet 2030-ra az akkumulátorgyártás, és az összes akkumulátor kilencven százalékát a mobilitásban használják majd, főképp az elektromos autók piacán. Magyarország a régióban jelentős szereplő az akkumulátorgyártásban, a jelenlegi koreai dominanciát a következő években a kínai váltja fel a már bejelentett és a további, várható beruházásokkal – mondja Wu Wanliang, a kínai befektetéseket támogató Capital Bridge tulajdonosa. A magyarországi kínai tőkebefektetések a nyersanyag-feldolgozástól az alkatrészgyártáson át a késztermék előállításáig az értéklánc minden szintjén megjelentek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az értéklánc harmadik köre a végső termék, a járművekbe kerülő akkumulátor-csomagok gyártása. A CATL 7,34 milliárd eurós debreceni beruházásának idei bejelentése európai viszonylatban is nagyméretű üzlet. A napokban építési engedélyt kapott debreceni gyár a tervek szerint már 2025-ben megkezdi a termelést, és kilencezer embernek ad majd munkát. Az akkumulátor-gyártás másik domináns kínai cége, a BYD is jelen van Magyarországon, de csak egy másik szegmenssel, az elektromos buszok gyártásával.

„Az akkumulátor-értékláncok még világszerte alakulnak, a szereplők azt mérik fel, hogy az adott helyzetben mely tevékenységeket érdemes bevonni a vállalat érdekkörébe, és mihez érdemes beszállítókon keresztül hozzájutni. A magyar vállalatok jelentős alvállalkozói az itt megtelepült autógyáraknak, az akkumulátorgyártás azonban egy új iparág, így nem kézenfekvő a magyar beszállítói háttér gyors kiépülése. Nem érdemes arra sem számítani, hogy a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenység rövid időn belül Magyarországra települ, amelyet a mérnökhiány is késleltethet. Ugyanakkor mind a Semcorp, de főleg a CATL gyára már önmagában is jelentős számú magasan képzett szakember munkáját igényli” – mondja Wu Wanliang, a Capital Bridge tulajdonosa.

Véleményvezér

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo