A nemzetközi értékesítések nagyrészt online platformokon keresztül valósulnak meg a média streamingtől az informatikai támogatásig. Tekintettel arra, hogy a digitális szolgáltatások képesek elérni a globális piacokat, az export több mint 50 százalékkal nőtt 2019 és 2023 között.
A digitális szolgáltatások exportpiaca
Az üzleti és fogyasztói magatartás fejlődésével a globális kereskedelem összetétele is változik.
Egyre több szolgáltatást nyújtanak határokon átnyúlóan digitális csatornákon keresztül. 2023-ban a teljes világpiaci részesedés 13,8 százalékát tették ki, elérve a 42,4 milliárd dollárt.
A legnagyobb exportkategória a számítástechnikai szolgáltatások, 8,7 milliárd dollár értékben, amely magában foglalja a felhőalapú rendszereket, a webdizájnt és a videojáték-platformokat.
Az Amazon felhőplatformja több mint 200 országban szolgálja ki az ügyfeleket, míg a WordPress Engine több mint kétmillió webhely számára biztosít webtárhelyet világszerte. Ezenkívül a PlayStation Network 73 régióban működik, havi aktív felhasználóinak száma több mint megkétszereződött az elmúlt 10 évben.
Amint látjuk, a digitálisan nyújtott pénzügyi és biztosítási szolgáltatások a globális export jelentős részét teszik ki. Ide tartoznak az olyan szolgáltatások, mint az online banki szolgáltatások, a könyvelési szolgáltatások és a pénzügyi tanácsadás. Ezek együttesen a digitális szolgáltatásexport több mint 20 százalékát adják.