A Tungsram után egy másik legendás magyar cég is küzd a válsággal

A járműiparban tapasztalható válságos közeg súlyosbodását tükrözik a győri Rába Csoport első negyedéves eredményei is. 2022 első negyedévében a Csoport szintű árbevétel 17 százalékos növekedést realizált az előző év azonos időszakához képest, azonban az extrém módon megugró energia-költségoldali tételek hatására az üzemi eredmény 484 millió forintos veszteséget ért el.

Az idei év legnehezebb feladata a negatív hatások kezelése, ami mellett a társaság folytatja beruházási terveit és a gyártási folyamatok modernizációját. 2022 első negyedévében a Rába célpiacain különböző trendek voltak megfigyelhetők. Míg az európai tehergépjárművek és a globális mezőgazdasági járműgyártás tekintetében kitart a korábbi gazdasági aktivitás, ami jelentős mértékben hozzájárult a Csoport árbevételének növekedéséhez, addig a személyautó szegmenst jelentősebben súlytó ellátási zavarok eredményeként visszaesés volt megfigyelhető. A változatlanul nehezen előre látható folyamatokkal jellemezhető gazdasági környezetben a Rába csoport szinten összességében 13 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el az első negyedévben, azonban EBITDA szintű eredménye csupán 137 millió forint nyereséget tett ki, ami mind hatékonyságát, mind tömegét tekintve jelentős pozíció romlást mutat. Az egy részvényre jutó saját tőke értéke 1.530 Ft/részvény szintet ért el.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo