A tankok fogynak nagyon és a személygépkocsik

Az idén nő a személygépkocsik világpiaci forgalma és a német autóipari vállalatok termelése is, de még el fog maradni a koronaválság előtti szinttől a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA közleménye alapján.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A VDA (Verband der Automobilindustrie) becslése szerint az idén a globális személygépkocsi-értékesítés a tavalyihoz képest 4 százalékkal 74,0 millióra emelkedik, ez azonban még mindig 6,5 millióval, 8 százalékkal marad el a járvány által nem érintett utolsó év forgalmától.

Lassan megszűnik a chiphiány (Fotó: depositphotos)
Lassan megszűnik a chiphiány (Fotó: depositphotos)

Manuel Kallweit, a VDA vezető közgazdásza sajtótájékoztatón elmondta, hogy a járműértékesítés növekedését várják az idén Németországban is, de szintén még a válság előttitől elmaradó szinten. "A német piacra vonatkozóan 2 százalékos növekedést várunk, amely jó 2,7 millióra emelkedik. Ez azonban még mindig negyedével kevesebb, mint a válság előtti 2019-es évben."

Európában (az EU27, az EFTA és Egyesült Királyság együtt) 5 százalékkal 11,8 millió darabra emelkedik a személygépkocsik értékesítése a német szakmai szervezet becslése szerint.

Az amerikai könnyűgépjármű-piac várhatóan 4 százalékkal, 14,2 millióra nő 2023-ban. Kína, ahol a piac már 2022-ben is magas szinten volt, várhatóan csak 3 százalékkal, 23,7 millió személygépkocsira nő 2023-ban. A kínai piac 2022-ben már elérte a járvány előtti szintet.

A beszállítói nehézségek fokozatos enyhülésének köszönhetően a belföldi német személygépkocsi-gyártás tovább növekedhet 2023-ban, mégpedig a VDA számításai szerint 6 százalékkal 3,7 millióra - ez még 20 százalékkal marad el a 2019. évi mennyiségtől. A német autóipari konszernek az idén 10,3 millió személygépkocsit fognak gyártan, 6 százalékkal többet, mint 2022-ben, de kevesebbet a 2019-es 11,4 milliónál.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo