A szirén hangok dacára töretlen a kereslet a haszongépjárművek iránt

A Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója szerint a beszállítói láncok problémái nélkül sokkal magasabbak lehettek volna a tavalyi és az idei eladások, a kereslet töretlen és nem tapasztalhatók a lassulás jelei.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója hétfőn a hannoveri IAA Transportation konferencián a Reuters hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy az eladások 2021-ben és 2022-ben "ötszámjegyű számmal" is magasabbak lehettek volna a beszállítói lánc problémái nélkül. Hozzátette, hogy hogy nem látja a kereslet visszaesésének jeleit a tehergépkocsik piacán, és ennek köszönhetően "a rendelési könyvek a megnyitásuk pillanatában meg is telnek".

Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)
Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)

A jó keresletnek köszönhetően a teherautó- és buszgyártó vállalat továbbra is képes áthárítani a magasabb költségeket az ügyfeleire - mondta - így az árrés a világjárvány idején elszenvedett visszaesésből visszaállt a megcélzott 7-9 százalékos szintre.

A Daimler Truck az idei második negyedévben 120 961 járművet értékesített, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A Daimler Truck a haszongépjármű-kiállításon mutatta be első nagy teherbírású, akár 500 kilométeres hatótávra is képes elektromos teherautóját. Daum szerint 2030-ra az elektromos és üzemanyagcellás meghajtású járművek aránya az összes értékesítés 60 százalékára emelkedhet. Pontosabb előrejelzést nehéz adni, mivel az az energiaáraktól függ - mondta.

Figyelmeztetett egyúttal, hogy Európa és különösen Németország lemaradásban van az akkumulátorgyártás terén, mert annak túlnyomó részét még mindig Ázsiából szerzik be. Elengedhetetlenül szükségesnek nevezte az észak-amerikai és európai akkumulátorgyártó kapacitás kiépítését. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy "Németország egyértelmű versenyhátrányban van, amikor az energiaárakról van szó". Daum szerint ez a tény hátráltathatja az ország törekvéseit az akkumulátorgyártó kapacitás kiépítésére, mivel az rendkívül energiaigényes folyamat. (MTI)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo