A szirén hangok dacára töretlen a kereslet a haszongépjárművek iránt

A Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója szerint a beszállítói láncok problémái nélkül sokkal magasabbak lehettek volna a tavalyi és az idei eladások, a kereslet töretlen és nem tapasztalhatók a lassulás jelei.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója hétfőn a hannoveri IAA Transportation konferencián a Reuters hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy az eladások 2021-ben és 2022-ben "ötszámjegyű számmal" is magasabbak lehettek volna a beszállítói lánc problémái nélkül. Hozzátette, hogy hogy nem látja a kereslet visszaesésének jeleit a tehergépkocsik piacán, és ennek köszönhetően "a rendelési könyvek a megnyitásuk pillanatában meg is telnek".

Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)
Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)

A jó keresletnek köszönhetően a teherautó- és buszgyártó vállalat továbbra is képes áthárítani a magasabb költségeket az ügyfeleire - mondta - így az árrés a világjárvány idején elszenvedett visszaesésből visszaállt a megcélzott 7-9 százalékos szintre.

A Daimler Truck az idei második negyedévben 120 961 járművet értékesített, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A Daimler Truck a haszongépjármű-kiállításon mutatta be első nagy teherbírású, akár 500 kilométeres hatótávra is képes elektromos teherautóját. Daum szerint 2030-ra az elektromos és üzemanyagcellás meghajtású járművek aránya az összes értékesítés 60 százalékára emelkedhet. Pontosabb előrejelzést nehéz adni, mivel az az energiaáraktól függ - mondta.

Figyelmeztetett egyúttal, hogy Európa és különösen Németország lemaradásban van az akkumulátorgyártás terén, mert annak túlnyomó részét még mindig Ázsiából szerzik be. Elengedhetetlenül szükségesnek nevezte az észak-amerikai és európai akkumulátorgyártó kapacitás kiépítését. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy "Németország egyértelmű versenyhátrányban van, amikor az energiaárakról van szó". Daum szerint ez a tény hátráltathatja az ország törekvéseit az akkumulátorgyártó kapacitás kiépítésére, mivel az rendkívül energiaigényes folyamat. (MTI)

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo