A szirén hangok dacára töretlen a kereslet a haszongépjárművek iránt

A Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója szerint a beszállítói láncok problémái nélkül sokkal magasabbak lehettek volna a tavalyi és az idei eladások, a kereslet töretlen és nem tapasztalhatók a lassulás jelei.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója hétfőn a hannoveri IAA Transportation konferencián a Reuters hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy az eladások 2021-ben és 2022-ben "ötszámjegyű számmal" is magasabbak lehettek volna a beszállítói lánc problémái nélkül. Hozzátette, hogy hogy nem látja a kereslet visszaesésének jeleit a tehergépkocsik piacán, és ennek köszönhetően "a rendelési könyvek a megnyitásuk pillanatában meg is telnek".

Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)
Nincs kétely a jövőt illetően (Fotó: Mercedes)

A jó keresletnek köszönhetően a teherautó- és buszgyártó vállalat továbbra is képes áthárítani a magasabb költségeket az ügyfeleire - mondta - így az árrés a világjárvány idején elszenvedett visszaesésből visszaállt a megcélzott 7-9 százalékos szintre.

A Daimler Truck az idei második negyedévben 120 961 járművet értékesített, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A Daimler Truck a haszongépjármű-kiállításon mutatta be első nagy teherbírású, akár 500 kilométeres hatótávra is képes elektromos teherautóját. Daum szerint 2030-ra az elektromos és üzemanyagcellás meghajtású járművek aránya az összes értékesítés 60 százalékára emelkedhet. Pontosabb előrejelzést nehéz adni, mivel az az energiaáraktól függ - mondta.

Figyelmeztetett egyúttal, hogy Európa és különösen Németország lemaradásban van az akkumulátorgyártás terén, mert annak túlnyomó részét még mindig Ázsiából szerzik be. Elengedhetetlenül szükségesnek nevezte az észak-amerikai és európai akkumulátorgyártó kapacitás kiépítését. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy "Németország egyértelmű versenyhátrányban van, amikor az energiaárakról van szó". Daum szerint ez a tény hátráltathatja az ország törekvéseit az akkumulátorgyártó kapacitás kiépítésére, mivel az rendkívül energiaigényes folyamat. (MTI)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo