A Schmidt Mária szerint haldokló Németországban 50 százalékkal több Porsche fogyott

Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Áprilisban 243 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 19,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a céges forgalomba helyezések 19,3 százalékkal nőttek és az összes 66,8 százalékát tették ki, a magánszektorban pedig 20,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma.

Dúskálnak a németek, akik Schmidt Mária Fidesz tanácsadó szerint már nem is léteznek
Dúskálnak a németek, akik Schmidt Mária Fidesz tanácsadó szerint már nem is léteznek
Fotó: Pixabay

Akkumulátoros elektromos autót (BEV) 29 668-at helyeztek forgalomba, 0,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kategória részesedése 12,2 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben. Hibrid autót 75 ezret helyeztek forgalomba, 26,4 százalékkal többet, ezen belül tölthető (plug-in) hibrid autót 15 ezret, 28,4 százalékos növekedéssel, 6,2 százalékos részesedéssel.

Benzin üzemű autót 90,7 ezret helyeztek forgalomba, 18,6 százalékkal többet, dízel üzeműt pedig 46,3 ezret, 28,2 százalékkal többet, mint egy éve, meghaladva az összes forgalomba helyezések növekedési ütemét. A benzinesek részaránya 37,3 százalékos, a dízeleseké 19,1 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben.

A német márkák közül áprilisban a Porsche érte el a legjelentősebb növekedést a regisztrációkban, 48,9 százalékkal, a márka 1,7 százalékkal vette ki a részét az összes forgalomba helyezésben. A VW márkából 37,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba éves bázison, 20,9 százalékos részesedéssel az összesből, a BMW márka pedig 25,3 százalékos számbeli növekedést ért el és 8,9 százalékos részesedésre tett szert.

A kétezer járműnél nagyobb forgalmat bonyolító importmárkák listáját a Volvo vezette 88,2 százalékos növekedéssel, piaci részesedése 2,3 százalék volt. A Citroen 84,5 százalékkal több autót helyezett forgalomba, a Peugeot pedig 58,8 százalékkal többet. Mindkét márka piaci részesedése 2,2 százalék lett. A nagyobb volumenű importmárkák közül egyedül a Renault-nál csökkentek az új regisztrációk, 11,9 százalékkal. Az importmárkák közül a Skoda érte el a legnagyobb részesedést 6,4 százalékkal az új forgalomba helyezésekből.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo