A régió négy nagy piacából csak kettőnél volt növekedés. A német és az olasz autópiac erőteljes emelkedő lendülettel zárta az évet, decemberben 38,1 százalékos, illetve 21,0 százalékos éves forgalomnövekedéssel. A spanyol piac ezzel szemben számottevő, 14,1 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, a franciaországi forgalomba helyezések száma pedig stagnált, 0,1 százalékkal csökkent.
Az előző év átlagához viszonyítva az Európai Unió személygépkocsi-piaca 4,6 százalékkal zsugorodott tavaly, főként az év első felében tapasztalt alkatrészhiány következtében. A forgalom augusztustól decemberig növekedett ugyan, a kumulált éves volumen 9,3 millió személygépkocsi lett, ami a forgalomba helyezések legalacsonyabb száma az 1993-as 9,2 millió óta.
Az EU négy legnagyobb piaca közül egyedül Németországnak sikerült éves növekedést elérnie tavaly, 1,1 százalékost, és azt is a decemberi nagy növekedésnek köszönhetően. A másik három nagy nemzeti piacon elmaradt az éves forgalom az előző évitől. A legnagyobb visszaesés Olaszországban volt, 9,7 százalékos, Franciaországban 7,8 százalékos, Spanyolországban pedig 5,4 százalékos.
Magyarországon az ACEA adatai szerint decemberben 8001 új autót helyeztek forgalomba, 8,5 százalékkal kevesebbet a 2021 decemberi 8742-nél. Az éves forgalomba helyezések száma is 8,5 százalékkal csökkent tavaly az előző évihez képest, 111 ezerre 122 ezerről.
A forgalomba helyezésekből decemberben is és az egész évben is a Volkswagen csoport hasította ki magának a legnagyobb részesedést. A csoport márkáiból 2022 decemberében 224 ezret helyeztek forgalomba, 19,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 187 ezernél. A csoport decemberi piaci részesedése 24,9 százalékra emelkedett 23,5 százalékról. Az egész éves piaci részesedés viszont 25,1 százalékra csökkent 25,2 százalékról, a forgalomba helyezések száma pedig 5,2 százalékkal 2,321 millióra csökkent 2,448 millióról.