A NATO-n belül GDP arányosan a lengyelek költik a legtöbbet a hadseregre

2006-ban a NATO védelmi miniszterei megállapodtak, hogy minden tagállam GDP-jének legalább 2 százalékát védelmi kiadásokra fordítja. A megegyezés betartása a többségnek nem sikerült.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2023-ban a 31 tagállam közül mindössze 11 teljesítette a közös elvárást. Az Egyesült Államok hadi költsége a NATO-országok összes védelmi kiadásának 68 százalékát, azaz 860 milliárd dollárt tett ki. Ez az összeg abszolút értékben több mint tízszerese a második helyen álló Németországénak. Az ország GDP-jéhez képest azonban az Egyesült Államok a második helyen áll a GDP 3,5 százalékát kitevő kiadásokkal Lengyelország 29,1 milliárd dolláros, azaz a GDP 3,9 százalékos védelmi kiadásai mögött.

Jelentős gazdasági és katonai hatalmak vannak a lemaradók között. A listán szerepel Franciaország (1,9 százalék), Olaszország (1,5 százalék), Kanada (1,4 százalék) és Németország (1,6 százalék). Annak ellenére, hogy az Egyesült Királyság szerepel a 2 százalékos listán, az elmúlt években elköltött arányt a 2014-es 2,14 százalékról 2023-ra 2,07 százalékra csökkentette.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo