A magyarok hitelkártyás költéseken is élesen meglátszik az infláció

A magyarországi átlagos infláció mértékét meghaladó élelmiszer-drágulás hatással volt a hitelkártyás ügyfelek jelentős részének vásárlási szokásaira. Az OTP Bank megbízásából készített országos reprezentatív felmérés eredménye szerint abban nincs változás, hogy továbbra is az élelmiszerekért fizetnek a leggyakrabban ezen a módon, a vásárlások gyakoriságában és értékében azonban már erőteljes volt az elmozdulás.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint az infláció a januári csúcs után februártól fokozatosan mérséklődni kezdett, de éves összevetésben még így is 25,2 százalékon állt márciusban. Az élelmiszerek ára ugyanebben az időszakban ennél jelentősebb mértékben, 42,6 százalékkal emelkedett. A lista első három helyét a tojás, a tejtermékek, valamint a vajak és vajkrémek foglalják el, 70 százalék körüli drágulással. A felsorolás végén a liszt és az étolaj szerepel, ennél a két élelmiszernél 10 százalék alatti elmozdulást mért a KSH.

Többet vettük elő (Fotó: Depositphotos)
Többet vettük elő (Fotó: Depositphotos)

Az infláció és az áremelkedések jelentős hatással bírnak az emberek vásárlási szokásaira is, melyet az OTP Bank friss kutatása is alátámaszt. A hitelintézet megbízásából készített felmérés eredménye mutatja, hogy az infláció a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét (46 százalékát) késztette arra, hogy a megelőző évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén. Az arányokat tekintve a legtöbben azok vannak (16 százalék), akik többször járnak boltba, de alkalmanként kevesebbet fizetnek.

A második legnépesebb csoportot azok alkotják (13 százalék), akik szintén gyakrabban keresik fel a boltokat, de a korábbinál többet költenek. A harmadik és a negyedik kategóriába pedig azok tartoznak (összességében 17 százalék), akik ritkábban, de nagyobb, vagy éppen ellenkezőleg, kisebb összegért vásárolnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a hitelkártya használók valamivel több, mint egyharmada (37 százaléka) nem változtatott a szokásain, ugyanannyit jár boltba és ugyanannyit költ, mint egy évvel korábban.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo