A magyarok hitelkártyás költéseken is élesen meglátszik az infláció

A magyarországi átlagos infláció mértékét meghaladó élelmiszer-drágulás hatással volt a hitelkártyás ügyfelek jelentős részének vásárlási szokásaira. Az OTP Bank megbízásából készített országos reprezentatív felmérés eredménye szerint abban nincs változás, hogy továbbra is az élelmiszerekért fizetnek a leggyakrabban ezen a módon, a vásárlások gyakoriságában és értékében azonban már erőteljes volt az elmozdulás.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint az infláció a januári csúcs után februártól fokozatosan mérséklődni kezdett, de éves összevetésben még így is 25,2 százalékon állt márciusban. Az élelmiszerek ára ugyanebben az időszakban ennél jelentősebb mértékben, 42,6 százalékkal emelkedett. A lista első három helyét a tojás, a tejtermékek, valamint a vajak és vajkrémek foglalják el, 70 százalék körüli drágulással. A felsorolás végén a liszt és az étolaj szerepel, ennél a két élelmiszernél 10 százalék alatti elmozdulást mért a KSH.

Többet vettük elő (Fotó: Depositphotos)
Többet vettük elő (Fotó: Depositphotos)

Az infláció és az áremelkedések jelentős hatással bírnak az emberek vásárlási szokásaira is, melyet az OTP Bank friss kutatása is alátámaszt. A hitelintézet megbízásából készített felmérés eredménye mutatja, hogy az infláció a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét (46 százalékát) késztette arra, hogy a megelőző évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén. Az arányokat tekintve a legtöbben azok vannak (16 százalék), akik többször járnak boltba, de alkalmanként kevesebbet fizetnek.

A második legnépesebb csoportot azok alkotják (13 százalék), akik szintén gyakrabban keresik fel a boltokat, de a korábbinál többet költenek. A harmadik és a negyedik kategóriába pedig azok tartoznak (összességében 17 százalék), akik ritkábban, de nagyobb, vagy éppen ellenkezőleg, kisebb összegért vásárolnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a hitelkártya használók valamivel több, mint egyharmada (37 százaléka) nem változtatott a szokásain, ugyanannyit jár boltba és ugyanannyit költ, mint egy évvel korábban.

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo