A kutatás eredményei szerint a vállalkozók többségével (53 százalék) már megesett, hogy partnere nem fizetett teljesítési határidőn belül. Több mint a negyedük (29 százalék) esetében ez csak néha fordul elő, 16 százalék viszont úgy nyilatkozott, hogy gyakran tartoznak neki. Nyolc százalék egyenesen mindennaposnak nevezte a jelenséget. Összesítve tehát 24 százalék számára mindennapos, vagy legalábbis gyakori helyzet az, hogy nyugtalanul vár. A Számlázz.hu új digitális követeléskezelés szolgáltatást vezetett be, hogy ezzel is segítse a vállalkozások gördülékeny működését.
A lejárt számlák összértéke a vállalkozók fele (53 százalék) esetében viszonylag kis összértékű: bruttó 100 ezer forint alatt marad. Harminc százalékuk 1 millió forint alatti összegre vár hiába. Egy és ötmillió forint közötti összeg beérkezését 7 százalék várja. Két százalék azért izgul, hogy az 500 millió forint feletti tartozást törlessze a partnere.
„A Számlázz.hu-nál azért dolgozunk, hogy időt és pénzt spóroljunk a vállalkozóknak. Vezető fintech cégként több mint 700 ezer vállalkozás az ügyfelünk, és szeretjük tudni, érteni, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek nap, mint nap” - mondta el Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője. „Egyértelmű, hogy a késedelmes fizetés a vállalkozások komoly hányadát állítja nehézségek elé. Kifejlesztettünk egy új szolgáltatást, a digitális követeléskezelést, amely több lépcsőben, jogi segítséget is nyújtva kezdeményezi a lejárt követelések kifizetését.”