A már meglévő alagút - amely 1981 óta működik - egy sávos, az új alagúttal két sávon lehet majd közlekedni mindkét irányban.
Dario Silic, az alagutat építő Bina Istra vállalat igazgatója a horvát közszolgálati televíziónak (HRT) adott interjújában elmondta: a legnagyobb kihívást a robbantások jelentették. Tíz tonna folyékony robbanóanyagot használtak fel, és több mint 30 üreget és repedést hidaltak át.
A másik alagút közelsége miatt - amely végig forgalomban volt - nagy odafigyeléssel kellett dolgozniuk, sokkal rosszabb földtani adottságok mellett, mint az előző alagút építésénél.
A munkálatokat 500 munkás végezte a legmodernebb technológiákkal. 1,2 millió tonna törmeléket bányásztak ki és 3000 tonna acélt használtak fel, annyit, mint az Eiffel-torony fele - magyarázta, hozzátéve, hogy a projekt 200 millió euróba került, és nem merültek fel pluszköltségek.
Rámutatott: minőségi infrastruktúra nélkül nem lehet turistákat vonzani az Isztriai-félszigetre, főleg annak keleti partjára. A turisták 95 százaléka autóval érkezik abba a térségbe. (MTI)