„Utoljára 2014 márciusában, a használtimport felívelésének kezdetén volt a múlt havinál alacsonyabb az adott időszakban regisztrált import személyautók száma – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Novemberhez képest is 22 százalékos a visszaesés, amire csak részben adhat magyarázatot, hogy az év utolsó heteiben más években is lanyhul az autóbehozatali aktivitás. A használtautó-import volumene ugyanakkor immár május óta meredeken csökkenő trend mentén mozog. A megélhetési és rezsiköltségek alakulása bizonytalanságot okozott az autópiacon is, és az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása is visszafogta a külföldi autók vásárlása iránti igényeket.”
Az év első felében kifejezetten aktív volt a piac: a június végéig behozott közel 69 ezer használt autó csaknem tíz százalékkal volt több a 2021 ugyanezen időszakában regisztrált mennyiségnél. A második félév 57 ezres forgalma viszont már majdnem 16 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi szintet.
2023-as várakozások
Az év első néhány hónapjában érdemi fordulat nem várható a használtautó-behozatalban, bár a következő hónapok értékei várhatóan visszatérnek a 9 ezres tartományba, ez a szint még mindig jóval elmarad majd az elmúlt évek átlagától.
2023 második negyedévétől várható a piac újbóli élénkülése, ami annak köszönhető, hogy a chiphiány hatásainak gyengülésével Európa-szerte fokozatosan visszaépül az újautópiaci kínálat, ami a lecserélt járművek révén a használtautó-piacokon is gyarapítja majd az elérhető kínálatot. Amennyiben a magyar gazdaság folyamatai is kedvező irányt vesznek, az euró árfolyama is tartósan a 400-as szint alá kerülhet, ezáltal a nagyobb választékból ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet majd autóhoz jutni.