Az Emirates Group közzétette 2021-22-es éves pénzügyi jelentését. A számok robusztus fellendülést mutatnak az összes üzletágban: a cégcsoport földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó tagja, a dnata újból nyereséges lett, és mind az Emirates légitársaság, mind a dnata esetében jelentős bevételnövekedésről számoltak be. A 2022. március 31-én véget ért pénzügyi évben az Emirates-csoport 1 milliárd USD veszteséget könyvelt el, amely látványos eredményjavulás a tavalyi 6 milliárd USD veszteséghez képest. A cégcsoport bevétele 18,1 milliárd USD volt, ami 86 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A készpénzállománya 7 milliárd USD, amely harmadával több, mint a megelőző pénzügyi év zárásakor. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a világjárvány miatti korlátozások enyhülése után jelentősen nőtt a kereslet a légiközlekedési üzletágakban és a kiemelt piacokon. Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Airline és az Emirates Group elnök-vezérigazgatója a tavalyi pénzügyi eredményeket így kommentálta: “Az elmúlt időszakban arra összpontosítottuk figyelmünket, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban újraindítsuk szolgáltatásainkat a járványkorlátozások feloldásával párhuzamosan. Ez a folyamat a pénzügyi év második felében érzékelhetően felpörgött, amely jelentősen javította a pénzügyi eredményeinket. Ehhez hozzájárult a dubaji világkiállítás iránt mutatkozó jelentős érdeklődés világszerte.” 2021-22-ben az Emirates további 954 millió USD tőkeinjekciót kapott legfőbb részvényesétől, a dubaji kormánytól. Az Emirates és a dnata működésének felfuttatásával párhuzamosan a korábban kényszerszabadságra küldött vagy elbocsátott alkalmazottakat visszahívták és újra alkalmazták. Ennek eredményeképpen a cégcsoport teljes alkalmazotti létszáma 13 százalékkal 85 219 főre nőtt. A vállalatcsoport a 2021-22-es pénzügyi évben 2,2 milliárd USD értékben költött új repülőgépek vásárlására, létesítményeinek modernizálására, valamint egyéb technológiai fejlesztésekre. Emellett tovább folytatta a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, a fenntarthatóbb működésre, valamint az élővilág és az élőhelyek megőrzésére összpontosító környezetvédelmi stratégiájának megvalósítását. A légitársaság összesített utas- és teherszállító kapacitása 47 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben párhuzamosan a járatok újraindításával a globális hálózaton belül. A célállomások száma az év eleji 120-ról 140-re nőtt, az utasok száma megháromszorozódott (19,6 millió utas). Az üléskihasználtság az egy évvel ezelőtti 44,3 százalékról 58,6 százalékra nőtt. Az Emirates közkedvelt A380-as óriásgépei pedig már 29 városba repülnek újból köszönhetően az erős keresletnek. Ehhez kapcsolódik, hogy a légitársaság átvette az utolsó öt A380-as gépét, amelyen már kialakították a vadonatúj prémium turistaosztályt is. A flotta átlagos életkora 8,2 év, az egyik legfiatalabb a piacon. A leányvállalat árbevétele 91 százalékkal 16,1 milliárd USD-re nőtt. A növekvő forgalom miatt a működési költségek 30 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyagkiadások megduplázódtak. A pénzügyi évet a légitársaság látványosan jobb eredménnyel zárta: a veszteség a tavalyi ötöde, 1,1 milliárd USD lett. Az Emirates szállítmányozás leányvállalata, a SkyCargo továbbra is remekül teljesít: az árbevétel 27 százalékkal 5,9 milliárd USD-re, a szállított árumennyiség pedig 14 százalékkal 2,1 millió tonnára nőtt. A SkyCargo aktívan részt vet a vakcinák globális és igazságos elosztásában: mostanáig 1 milliárd adag oltóanyagot szállítottak az erre a célra speciálisan kialakított dubaji elosztóközponton keresztül. A földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó dnata 30 millió USD nyereséget termelt 2021-2022-ben, miután árbevétele 54 százalékkal nőtt (1,6 milliárd USD) tavalyhoz képest. A vállalat növelte logisztikai kapacitásait Sydney-ben, megnyitotta vadonatúj központját a londoni Heathrow repülőtéren, és bejelentette első, teljesen automatizált telephelyének kialakítását az amszterdami Schipol légikikötőben. Az utasellátó üzletág árbevétele 455 millió USD volt, és 39,9 millió étel szolgáltak fel a fedélzeten az utasoknak.
1 milliárd dollár a vesztesége az Emiratesnek, ettől még bátran repülhetünk velük Dubajba
Jelentősen növekvő forgalomról és látványosan javuló pénzügyi eredményekről számolt be az Emirates.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.