1 milliárd dollár a vesztesége az Emiratesnek, ettől még bátran repülhetünk velük Dubajba

Jelentősen növekvő forgalomról és látványosan javuló pénzügyi eredményekről számolt be az Emirates.

Az Emirates Group közzétette 2021-22-es éves pénzügyi jelentését. A számok robusztus fellendülést mutatnak az összes üzletágban: a cégcsoport földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó tagja, a dnata újból nyereséges lett, és mind az Emirates légitársaság, mind a dnata esetében jelentős bevételnövekedésről számoltak be. A 2022. március 31-én véget ért pénzügyi évben az Emirates-csoport 1 milliárd USD veszteséget könyvelt el, amely látványos eredményjavulás a tavalyi 6 milliárd USD veszteséghez képest. A cégcsoport bevétele 18,1 milliárd USD volt, ami 86 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A készpénzállománya 7 milliárd USD, amely harmadával több, mint a megelőző pénzügyi év zárásakor. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a világjárvány miatti korlátozások enyhülése után jelentősen nőtt a kereslet a légiközlekedési üzletágakban és a kiemelt piacokon.

A cég készpénzállománya 7 milliárd dollár, ehhez képest az 1 milliárd dolláros veszteség nem számít sokat (Fotó: Emirates)
Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Airline és az Emirates Group elnök-vezérigazgatója a tavalyi pénzügyi eredményeket így kommentálta: “Az elmúlt időszakban arra összpontosítottuk figyelmünket, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban újraindítsuk szolgáltatásainkat a járványkorlátozások feloldásával párhuzamosan. Ez a folyamat a pénzügyi év második felében érzékelhetően felpörgött, amely jelentősen javította a pénzügyi eredményeinket. Ehhez hozzájárult a dubaji világkiállítás iránt mutatkozó jelentős érdeklődés világszerte.” 2021-22-ben az Emirates további 954 millió USD tőkeinjekciót kapott legfőbb részvényesétől, a dubaji kormánytól. Az Emirates és a dnata működésének felfuttatásával párhuzamosan a korábban kényszerszabadságra küldött vagy elbocsátott alkalmazottakat visszahívták és újra alkalmazták. Ennek eredményeképpen a cégcsoport teljes alkalmazotti létszáma 13 százalékkal 85 219 főre nőtt. A vállalatcsoport a 2021-22-es pénzügyi évben 2,2 milliárd USD értékben költött új repülőgépek vásárlására, létesítményeinek modernizálására, valamint egyéb technológiai fejlesztésekre. Emellett tovább folytatta a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, a fenntarthatóbb működésre, valamint az élővilág és az élőhelyek megőrzésére összpontosító környezetvédelmi stratégiájának megvalósítását. A légitársaság összesített utas- és teherszállító kapacitása 47 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben párhuzamosan a járatok újraindításával a globális hálózaton belül. A célállomások száma az év eleji 120-ról 140-re nőtt, az utasok száma megháromszorozódott (19,6 millió utas). Az üléskihasználtság az egy évvel ezelőtti 44,3 százalékról 58,6 százalékra nőtt. Az Emirates közkedvelt A380-as óriásgépei pedig már 29 városba repülnek újból köszönhetően az erős keresletnek. Ehhez kapcsolódik, hogy a légitársaság átvette az utolsó öt A380-as gépét, amelyen már kialakították a vadonatúj prémium turistaosztályt is. A flotta átlagos életkora 8,2 év, az egyik legfiatalabb a piacon. A leányvállalat árbevétele 91 százalékkal 16,1 milliárd USD-re nőtt. A növekvő forgalom miatt a működési költségek 30 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyagkiadások megduplázódtak. A pénzügyi évet a légitársaság látványosan jobb eredménnyel zárta: a veszteség a tavalyi ötöde, 1,1 milliárd USD lett. Az Emirates szállítmányozás leányvállalata, a SkyCargo továbbra is remekül teljesít: az árbevétel 27 százalékkal 5,9 milliárd USD-re, a szállított árumennyiség pedig 14 százalékkal 2,1 millió tonnára nőtt. A SkyCargo aktívan részt vet a vakcinák globális és igazságos elosztásában: mostanáig 1 milliárd adag oltóanyagot szállítottak az erre a célra speciálisan kialakított dubaji elosztóközponton keresztül. A földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó dnata 30 millió USD nyereséget termelt 2021-2022-ben, miután árbevétele 54 százalékkal nőtt (1,6 milliárd USD) tavalyhoz képest. A vállalat növelte logisztikai kapacitásait Sydney-ben, megnyitotta vadonatúj központját a londoni Heathrow repülőtéren, és bejelentette első, teljesen automatizált telephelyének kialakítását az amszterdami Schipol légikikötőben. Az utasellátó üzletág árbevétele 455 millió USD volt, és 39,9 millió étel szolgáltak fel a fedélzeten az utasoknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo