Az Emirates Group közzétette 2021-22-es éves pénzügyi jelentését. A számok robusztus fellendülést mutatnak az összes üzletágban: a cégcsoport földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó tagja, a dnata újból nyereséges lett, és mind az Emirates légitársaság, mind a dnata esetében jelentős bevételnövekedésről számoltak be. A 2022. március 31-én véget ért pénzügyi évben az Emirates-csoport 1 milliárd USD veszteséget könyvelt el, amely látványos eredményjavulás a tavalyi 6 milliárd USD veszteséghez képest. A cégcsoport bevétele 18,1 milliárd USD volt, ami 86 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A készpénzállománya 7 milliárd USD, amely harmadával több, mint a megelőző pénzügyi év zárásakor. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy a világjárvány miatti korlátozások enyhülése után jelentősen nőtt a kereslet a légiközlekedési üzletágakban és a kiemelt piacokon. Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Airline és az Emirates Group elnök-vezérigazgatója a tavalyi pénzügyi eredményeket így kommentálta: “Az elmúlt időszakban arra összpontosítottuk figyelmünket, hogy minél gyorsabban és biztonságosabban újraindítsuk szolgáltatásainkat a járványkorlátozások feloldásával párhuzamosan. Ez a folyamat a pénzügyi év második felében érzékelhetően felpörgött, amely jelentősen javította a pénzügyi eredményeinket. Ehhez hozzájárult a dubaji világkiállítás iránt mutatkozó jelentős érdeklődés világszerte.” 2021-22-ben az Emirates további 954 millió USD tőkeinjekciót kapott legfőbb részvényesétől, a dubaji kormánytól. Az Emirates és a dnata működésének felfuttatásával párhuzamosan a korábban kényszerszabadságra küldött vagy elbocsátott alkalmazottakat visszahívták és újra alkalmazták. Ennek eredményeképpen a cégcsoport teljes alkalmazotti létszáma 13 százalékkal 85 219 főre nőtt. A vállalatcsoport a 2021-22-es pénzügyi évben 2,2 milliárd USD értékben költött új repülőgépek vásárlására, létesítményeinek modernizálására, valamint egyéb technológiai fejlesztésekre. Emellett tovább folytatta a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, a fenntarthatóbb működésre, valamint az élővilág és az élőhelyek megőrzésére összpontosító környezetvédelmi stratégiájának megvalósítását. A légitársaság összesített utas- és teherszállító kapacitása 47 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben párhuzamosan a járatok újraindításával a globális hálózaton belül. A célállomások száma az év eleji 120-ról 140-re nőtt, az utasok száma megháromszorozódott (19,6 millió utas). Az üléskihasználtság az egy évvel ezelőtti 44,3 százalékról 58,6 százalékra nőtt. Az Emirates közkedvelt A380-as óriásgépei pedig már 29 városba repülnek újból köszönhetően az erős keresletnek. Ehhez kapcsolódik, hogy a légitársaság átvette az utolsó öt A380-as gépét, amelyen már kialakították a vadonatúj prémium turistaosztályt is. A flotta átlagos életkora 8,2 év, az egyik legfiatalabb a piacon. A leányvállalat árbevétele 91 százalékkal 16,1 milliárd USD-re nőtt. A növekvő forgalom miatt a működési költségek 30 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyagkiadások megduplázódtak. A pénzügyi évet a légitársaság látványosan jobb eredménnyel zárta: a veszteség a tavalyi ötöde, 1,1 milliárd USD lett. Az Emirates szállítmányozás leányvállalata, a SkyCargo továbbra is remekül teljesít: az árbevétel 27 százalékkal 5,9 milliárd USD-re, a szállított árumennyiség pedig 14 százalékkal 2,1 millió tonnára nőtt. A SkyCargo aktívan részt vet a vakcinák globális és igazságos elosztásában: mostanáig 1 milliárd adag oltóanyagot szállítottak az erre a célra speciálisan kialakított dubaji elosztóközponton keresztül. A földi és fedélzeti kiszolgálással foglalkozó dnata 30 millió USD nyereséget termelt 2021-2022-ben, miután árbevétele 54 százalékkal nőtt (1,6 milliárd USD) tavalyhoz képest. A vállalat növelte logisztikai kapacitásait Sydney-ben, megnyitotta vadonatúj központját a londoni Heathrow repülőtéren, és bejelentette első, teljesen automatizált telephelyének kialakítását az amszterdami Schipol légikikötőben. Az utasellátó üzletág árbevétele 455 millió USD volt, és 39,9 millió étel szolgáltak fel a fedélzeten az utasoknak.
1 milliárd dollár a vesztesége az Emiratesnek, ettől még bátran repülhetünk velük Dubajba
Jelentősen növekvő forgalomról és látványosan javuló pénzügyi eredményekről számolt be az Emirates.
Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!
2025. január 23. 15:30
Véleményvezér
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe
Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe
Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart
Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Soha nem látott kevés szavazattal győzött a Fidesz a dombóvári választáson
Mi a kevés és mi a sok?
Így kerül háromszor többe ugyanaz a termék Magyarországon, mint Spanyolországban
Ugyanannál az áruházláncnál.
Kiakad, ha meglátja, milyen méregdrága tárgyakra bukkant Hadházy Ákos Orbán Ráhelék fotóján
A minimalizmus mellett azért megcsillan a luxus.