A grillkolbász lenyomta a grillsajtot

A melegebb napok beköszöntével indul a grillszezon is, amely a késő tavaszi hónapokban kap erőre és egész nyáron át kitart. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben 10, mennyiségben pedig 8 százalékkal többet adtak el a boltokban az elmúlt egy évben az előző hasonló időszakkal összevetve - derül ki a Nielsen felméréséből.

 

A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik.

Kép: Pixabay

Kisebb piaci szegmens, ám rendkívül lendületesen jön fel a grillsajt, hiszen 40 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi eredményét, egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolított. Az egyharmadával (35%) megnövekedett mennyiség mintegy 400 tonnát tett ki a vizsgált időszakban. Az eladások zöme (91%) szintén hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban történik.

Megint nagyot szakított a kiskereskedelem
Februárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét - jelentette kedden második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A grillezéshez használt élelmiszerek közül a grillfűszerkeverék forgalma növekedett a legszerényebben: 5 százalékos értékbeli növekedéssel több mint félmilliárd forintos éves forgalmat bonyolított. Mennyiséget tekintve csupán 1 százalékkal bővült a szegmens, de még így is 96 tonna grillfűszerrel adunk a kerti partik hangulatához.

A nyári kerti partik népszerűségének egyik szembeszökő leképeződése a grilltermékek iránti fokozott kereslet” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Érdekesség, hogy míg a grillkolbász és –sajt esetében a nagyobb alapterületű boltokat választják a magyar fogyasztók, addig a grillfűszereknél valamelyest jobban labdába rúgnak a »kicsik«, hiszen az éves összforgalom több mint egynegyedét ők viszik el.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo