A grillkolbász lenyomta a grillsajtot

A melegebb napok beköszöntével indul a grillszezon is, amely a késő tavaszi hónapokban kap erőre és egész nyáron át kitart. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben 10, mennyiségben pedig 8 százalékkal többet adtak el a boltokban az elmúlt egy évben az előző hasonló időszakkal összevetve - derül ki a Nielsen felméréséből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik.

Kép: Pixabay

Kisebb piaci szegmens, ám rendkívül lendületesen jön fel a grillsajt, hiszen 40 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi eredményét, egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolított. Az egyharmadával (35%) megnövekedett mennyiség mintegy 400 tonnát tett ki a vizsgált időszakban. Az eladások zöme (91%) szintén hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban történik.

Megint nagyot szakított a kiskereskedelem
Februárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét - jelentette kedden második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A grillezéshez használt élelmiszerek közül a grillfűszerkeverék forgalma növekedett a legszerényebben: 5 százalékos értékbeli növekedéssel több mint félmilliárd forintos éves forgalmat bonyolított. Mennyiséget tekintve csupán 1 százalékkal bővült a szegmens, de még így is 96 tonna grillfűszerrel adunk a kerti partik hangulatához.

A nyári kerti partik népszerűségének egyik szembeszökő leképeződése a grilltermékek iránti fokozott kereslet” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Érdekesség, hogy míg a grillkolbász és –sajt esetében a nagyobb alapterületű boltokat választják a magyar fogyasztók, addig a grillfűszereknél valamelyest jobban labdába rúgnak a »kicsik«, hiszen az éves összforgalom több mint egynegyedét ők viszik el.”

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo