A koronavírus kitörése óta szárnyal az e-kereskedelem, ha tehetjük, online vásárolunk és kerüljük a felesleges társas érintkezést, a tumultust a boltokban és a Postán. Ennek eredményeként soha nem látott forgalmat bonyolítanak a csomagkézbesítő cégek, az orvosok pedig az érintésmentes megoldások mellett kampányolnak a vírus terjedésének megfékezése érdekében.
A Szegedi Tudomány Egyetem Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézetének vezetője, Dr. Burián Katalin szerint a járvány idején rendkívül fontos az emberek közti közvetlen kapcsolat kerülése („social distancing”) és a közvetett érintkezés (bevásárló kosár, kocsi) lehetőségének korlátozása a saját magunk, családunk és a kereskedelmi dolgozók védelmében. Ehhez nyújthatnak segítséget az interneten keresztül történő vásárlások és érintkezésmentes csomagküldési megoldások – például a csomagautomaták - amelyek kiiktatják az emberek közötti közvetlen találkozást.
A csomagautomata piac legismertebb szereplője, a Foxpost éppen ezért nyáron kültéri automaták telepítésébe kezdett országszerte, hogy így minimalizálják a járvány terjedésének, egy esetleges második hullám kialakulásának veszélyét, hiszen a kültéri megoldással még a zárt plázákba, áruházakba se kell bemenniük a felhasználóknak.
Korábban a hálózatfejlesztésünk során az volt a legfőbb üzleti szempontunk, hogy a legrugalmasabb és legegyszerűbb szolgáltatást nyújtsuk. Most viszont a biztonságra helyeztük a hangsúlyt, így idén kültéri automatákkal bővítjük a hálózatunkat – fogalmazott Bengyel Ádám vezérigazgató.A csomagkézbesítésnek ez a formája azon túl, hogy biztonságos, kifejezetten kényelmes is, hiszen az embernek nem kell órákon át a futárra várnia, vagy a Postán sorban állnia, hanem a számára legkönnyebben megközelíthető kézbesítő ponton veheti át, vagy adhatja fel küldeményét az egész országban.
A Foxpost jelenleg 49 városban, már több mint 130 automatát üzemeltet. A hálózatot folyamatosan fejlesztik a cél, hogy a következő időszakban elérjék a 200-as számot, amellyel a társaság a régió legnagyobb szereplőjévé válik a csomagautomata-szolgáltatók között. A cég vezérigazgatója elmondta, hogy az elmúlt 5 évben több, mint 1 millió felhasználójuk volt és 3 millió küldeményt kézbesítettek. A szolgáltatást eddig leginkább magánszemélyek vették igénybe, de mostanra a vállalati ügyfelek, webshopok is felzárkóztak.