Ez most komoly...?

Mi köze egy rajzfilmszerű medvefigurának a kisvállalkozókhoz, a hatékony marketinghez? Pálinkás Róbert és Surányi Ferenc, a MarketingMedve létrehozói, a kampány ötletgazdái beszélnek a részletekről.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Első ránézésre majdnem „leírtam” a MarketingMedvét mint „komolytalan” mesefigurát. Viszont ha körbenézünk, kiderül, hogy szinte minden kisvállalkozás vezetője és marketingese hallott már róla, és az első benyomás ellenére – vagy talán épp ezért? – ismert és elismert, komoly, országos kampányokat fémjelez a MarketingMedve név.

Pálinkás Róbert: „A MarketingMedve könnyen megjegyezhető, szerethető brand, és óriási igény van a segítségére”

– A MarketingMedve 2010-ben azért született, hogy hatékony vevőszerző eszközöket és tudást adjon a kisvállalkozók kezébe, hiszen az elmúlt évek tendenciája azt mutatja, hogy a nagy cégek mellett a kisvállalkozások nem tudnak ladbába rúgni. Míg egy nagyvállalatnak szinte korlátlan reklámbüdzséje és fantasztikus szakemberekből álló gárdája van, addig egy kisvállalkozónak nagyon kicsi a marketingkerete, és csak a saját kreativitására támaszkodhat. A MarketingMedve ezeknek a nehéz helyzetben levő kisvállalkozóknak kíván segíteni, és az elmúlt években nem csak azt bizonyította, hogy könnyen megjegyezhető és szerethető brand, de azt is, hogy óriási igény van a segítségére – mondja Pálinkás Róbert.

Úgy tudom, elég nagy segítségnyújtásról beszélünk.

Surányi Ferenc: „Minőségben és mennyiségben is elég magasra tettük a lécet. Gyakorlatilag bestseller lett a MarketingMedve-csomag”

– Igen, minőségben és mennyiségben is elég magasra tettük a lécet. Az első kampányunkban, 2010-ben egy több mint félmillió forint értékű tudáscsomagot tettünk elérhetővé az ország legjobb szakembereitől, gyakorlatilag jelképes áron. Ezt több mint 2700 cég vette meg, és a visszajelzések elsöprően pozitívak voltak. Ezután 2011-ben még egy lapáttal rátett a MarketingMedve. A legjobb tanácsadók és a legjobb termékek maradtak, de még nagyobb lett a csomag, viszont az ár nem változott. A MarketingMedve 2 csomagot közel 6000 vállalkozás vette meg. Tudtommal ilyen mennyiségben semmilyen vállalkozói oktatóanyagot nem adtak még el egy néhány hetes online kampányban Magyarországon. Gyakorlatilag bestseller lett a MarketingMedve-csomag. Emellett tartottunk egy 400 fős prémium kategóriás, telt házas konferenciát is – teszi hozzá Surányi Ferenc.

Hogyan tovább? Mi lesz a MarketingMedve 3? Még nagyobb csomag még több cégnek?

– Nem teljesen. A „még több cégnek” rész szerepel a terveink között, de 2012-ben irányt vált a MarketingMedve. Amikor elindultunk, 2010-ben, még közel sem volt annyi és olyan könnyen elérhető tréning és oktatóanyag az országban, mint ma. Akkor erre volt szükség. Ma nem elméleti tudás kell a vállalkozóknak, hanem gyakorlatban alkalmazható támogatás, így a MarketingMedve ebben segít. Ha körbenézünk, azt lájtuk, hogy a kisvállalkozók nagyon nehéz helyzetben vannak. Az ügyfélkörük radikálisan csökkent, a költségeik viszont az egekbe emelkedtek – gondoljunk csak az adóterhekre, hitelek költségeire. Továbbá egyre több multi szorongatja őket, akiknek szinte végtelen marketingbüdzséjük van, és a legprofibb szakembereket tudják alkalmazni. Egy kisvállalkozónak nincsenek milliói reklámra, és nem is tud olyan eredményesen hirdetni, mint egy multi. A végeredmény, hogy nem hirdet, hiszen nem ért hozzá, így nem várhat eredményt sem tőle. Viszont ha nem hirdet, nem lesznek vevői, azaz még nehezebb helyzetbe kerül. Ez egy ördögi kör, amiből csak akkor van kiszállás, ha a nagyon szerény költségvetés ellenére megtanul úgy hirdetni, ami eredményességben felveszi a versenyt a legnagyobb cégek reklámjaival – vázolja a jövőt Pálinkás Róbert.

Tud ebben a MarketingMedve segíteni?

– Mivel két év alatt az ország egyik legismertebb és legeredményesebb „marketingesévé” vált, valószínűleg igen... De komolyra fordítva a szót, tud, de nem egyedül. Aki azt hiszi, hogy mindenhez ért, az valószínűleg semmihez sem ért elég jól. Az idei kampányunk, a MarketingMedve 3, három fő részből fog állni. Első lépésben összehoztuk az ország legjobb kisvállalkozási marketing- és hirdetési szakembereit, akik egy több mint 40 élő tréningből álló maratoni tréningsorozatot fognak tartani a MarketingMedve szervezésében. A csomag ára – a MarketingMedve eddigi kampányainak hagyományát követve – ismét jelképes lesz: a 40 tréningből álló sorozatból bármelyikre – akár mindegyikre is – be lehet menni az egyetlen tréning áránál kevesebbe kerülő „MarketingMedve bérlettel”. A második fázisban ingyenes, országos hirdetési, megjelenési lehetőséget biztosítunk a MarketingMedve 3 csomag minden vásárlójának. A harmadik rész pedig egy pályázat, amiben további hirdetési felületeket lehet kiérdemelni. Minél jobb – természetesen eredményekben mérhetően jobb – hirdetést készít valaki, annál több hirdetési felületet kap a MarketingMedvétől, különböző helyi, országos és online médiákban. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy aki komolyan beveti magát, és dolgozik rajta, az akár egy igen komoly marketingkampányt hozhat össze a MarketingMedve segítségével, szinte ingyen. A pályázaton egyenlő feltételekkel indul mindenki, így csak az számít, mennyire kreatív, mennyire jó a terméke, illetve a szolgáltatása – ismerteti a lehetőségeket Surányi Ferenc.

Tehát igen komoly tréningeket és megjelenési lehetőséget lehet kapni a MarketingMedvétől. Hogyan finanszírozza ezt a MarketingMedve, és miért éri ez meg neki?

– Nagyszerű médiapartnereket találtunk a kampányhoz, akik csatlakoztak hozzánk annak a célnak a támogatásában, hogy hozzunk létre hatékony, megtérülő hirdetési megoldásokat a kisvállalkozások számára, és segítsünk nekik tudással, szakértelemmel, tesztelési lehetőségekkel, hogy tudjanak élni a lehetőséggel. Mindenki jól jár, a kisvállalkozók eredményes, nyereséges marketingkampányokat tudnak lebonyolítani, a média pedig visszatérő hirdetőkre lel, akik tudnak jól hirdetni, tehát újra meg újra megjelennek reklámjaikkal. A képzések terén szintén nagyon elégedettek vagyunk – és biztosak vagyunk benne, hogy az ügyfeleink is azok lesznek –, mert az ország legjobb trénerei, tanácsadói, gyakorlati szakemberei álltak az ügy mellé. Külön öröm számunkra, hogy a MarketingMedve mára ikonikus példaképe lett a kisvállalkozók összefogásának, hiszen mind médiapartnereink, mind tanácsadó partnereink konkurenciaharc helyett összefogva, egymást támogatva és munkájukat elismerve dolgoznak azért, hogy a kisvállalkozók olyan lehetőséghez jussanak, ami révén újra fel tudják venni a tempót a nagy cégekkel, multi vállalatokkal – mondja Pálinkás Róbert.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo