A társaság Londonban és Isztambulban nyitja meg kereskedelmi irodáját, miután már ma is 5 országban vannak ügyfelei, és termékét 6 mobilszolgáltató viszontértékesíti saját nagyvállalati ügyfeleinek, amely így több mint ezer ügyfél költségmegtakarítását támogatja. A Mobilengine az idei évben elnyerte az Eurocloud első díját a legjobb cloud szolgáltatás kategóriában.
A Mobile Engine Kft., a mobil munkafolyamat menedzsment egyik meghatározó szolgáltatója. A miskolci társaság saját fejlesztésű, mobiltelefon alapú vállalati szoftverrendszere az irodán kívül dolgozó munkaerő hatékony irányítására kínál megoldást számos iparágban. Az adatgyűjtést és adatfeldolgozást, a munkafolyamatok irányítását a Mobilengine alkalmazás okostelefonokon keresztül képes megoldani olyan munkafolyamatokban, ahol a dolgozók ismétlődő, standardizálható munkát végeznek. Ilyen például az értékesítés, a szállítmányozás, a karbantartás, vagy a vagyonvédelem területe. A Társaság elsőként a hazai nagyvállalati ügyfélkört célozta meg, nagyvállalati ügyfelei között tudhatja többek közt az OTP Faktoring, a Siemens, a Henkell, a Telenor vagy a G4S vállalatokat. Sikeresen megállapodott a Waberer’s International Zrt.-vel is, amelynek több mint kétezer sofőrje a Mobilengine terméket használja mindennapi munkája során. Emellett a cég már az első jelentős nemzetközi ügyfelekkel is szerződést kötött, például Lengyelországban, Törökországban, Marokkóban.
A Mobilengine elsődleges értékesítési csatornái a mobil operátorok. Viszonteladói partnere lett mindhárom hazai szolgáltató, továbbá stratégiai együttműködési megállapodással rendelkezik a T-Mobile Polskával és közös értékesítést indított el helyi operátorral Romániában és Törökországban.
„A nemzetközi terjeszkedés elképzelhetetlen az adott célpiacon már értékesítési csatornával rendelkező viszonteladói partner nélkül. A partnerség működtetéséhez azonban további tőkére volt szükségünk.” – magyarázza Dalnoki Ádám, a Mobilengine ügyvezető igazgatója. „Minél nagyobbak a földrajzi távolságok, és minél szélesebb körű egy cég ügyfél vagy munkatársi állománya, annál nagyobb megtakarítást és támogatást jelent számukra a szolgáltatásunk bevezetése. 4 éves fejlesztés után az első hazai és külföldi sikerek 2011-ben jöttek, a felhasználók száma folyamatosan bővül, azonban a további külpiaci növekedéshez tőkére volt szükségünk. A célokat több lépcsőben határoztuk meg, ehhez kötöttük a forrásbevonás lépéseit, amely számunkra és az Alap számára is átlátható és kiszámítható megoldás.”
A Mobilengine felhő alapú megoldásának különlegessége, hogy a nagyvállalati ügyfelek egyedi munkafolyamat igényeire szoftverfejlesztés nélkül testreszabható. Minden ügyfél ugyanazon szoftveren fut, így nem igényelnek egyenként szoftverfejlesztést, szoftverkarbantartást, szoftverupdate-t. Ez azt jelenti, hogy a Mobilengine egy valódi termék és nem egyedi szoftverjfelesztés.
A nemzetközi terjeszkedés operátori háttértevékenységét elsősorban a cég miskolci szakemberei biztosítják, akik óriási tapasztalattal rendelkeznek és nemzetközileg is versenyképes szolgáltatási színvonalat képesek nyújtani.
A Mobile Engine Kft. immár hét éve működik, a sikeres mobilalkalmazáson alapuló munkaerő-menedzsment szolgáltatás kifejlesztése és tökéletesítése közel négy évet vett igénybe, s a sikeres bevezetést követően a társaság 2011. évi árbevétele már meghaladta a 270 millió forintot.