A folyamatok automatizálása már évtizedek óta fontos terület a gazdasági életben, de valódi előretörést az elmúlt években láthattunk. Az biztos, hogy a most zajló válság ezt a területet is át fogja értékelni a döntéshozók fejében. Mit gondol erről?
Nyilván a válaszomnak van egy nagyon erős emberi, és kell legyen egy ugyanolyan erős üzleti aspektusa is. Tragédia, ami most történik a világban. Egy „alattomos ellenség” ellen küzdenek sokszor magatehetetlen emberek. Akármilyen nehézségek is vannak és lesznek az üzletben, az emberi oldali veszteségek fájó hatását nem tudja felülmúlni. Nem akarom tagadni, hogy a család, a szeretteim és barátaim egészségéért való aggódás jelen van az életemben. Üzleti oldalról pedig hogyan is fejezzem ki magam: amennyire negatív az emberi oldal, annyira pozitív az üzleti oldal. Nem szerettem volna, hogy az automatizálás jelentőségére ilyen körülmények között ébredjen rá bárki, de ezt most már nem mi irányítjuk. Az biztos, hogy a mi szakmánknak nagy hasznát veszik majd a jövőben a cégek, és sokkal nyitottabbak rá már most, mint bármikor eddig.
Tudják mérni valahogyan ennek az érdeklődésnek a növekedését?
Egyértelműen tudjuk. Egyelőre a megfelelő szakmai kulcsszavakra történő rákeresések számában. Ezek mértéke a válság beindulása óta 58%-kal emelkedett a korábbi időszakhoz képest. Az „automatizálás”, a „humán erőforrás hatékonyság” vagy épp a „kontroll” szavakra történő kattintások jól mutatják, hogy milyen jövőre számíthatunk!
A LENS egy új és érdekes szereplője a gazdasági életnek: automatizálás és felügyelet terén nyújt komplex, stratégiai és operatív tanácsadást. Milyen szakmai múltjuk van, ahogy ezt a speciális szakmai tudást felvállalják?
A szűkebben vett szakmán belül a LENS neve még nem, de a Profigram brand annál ismerősebben cseng. Idén leszünk 22 évesek, és kezdetektől fogva az automatizálás és felügyelet volt a szakmánk. Az is igaz, hogy leginkább rendszerek kiépítésére, bevezetésére koncentráltunk az elején. Viszont számunka mindig kiemelt jelentőségű volt az ügyfél-elégedettség magas szinten tartása. Bár ezt gondolom minden cégvezető elmondja saját vállalkozásával kapcsolatban. Viszont valóban komoly energiát fordítunk arra, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat, tanácsadást biztosítsunk ügyfeleink számára, amit más piaci szereplőktől ilyen formában nem kapnak meg. A LENS tulajdonképpen ebből a felfogásból született meg. Az elmúlt években ez a tanácsadás egyre magasabb szintekre jutott partnereinknél, és ezzel párhuzamosan a bevezetett rendszerek terén gyártó semlegessé, vagyis objektívvá váltunk, így valóban az ügyféligények alapján hozzuk meg a döntést.