Az utóbbi időben a médiában Simon-ügyként emlegetett üggyel összefüggésben többször elhangzott a MagNet Magyar Közösségi Bank neve. A bank képviselői a törvény által kötelezővé tett banktitok megtartása mellett nem láttak lehetőséget a híresztelésekkel kapcsolatos információk kiadására. A jogszabály még azt sem teszi számunkra lehetővé, hogy eláruljuk, valóban a bank ügyfele-e Simon Gábor. De mivel az utóbbi napokban egyre több olyan feltételezés látott napvilágot, ami szerint a bank valamilyen szabályt sértett volna ebben az ügyben, amely kapcsán az alábbiakat nyilatkozzuk.
Különös figyelemmel a banktitok megtartásával kapcsolatos kötelezettségünkre, határozottan cáfoljuk, hogy a bank részéről bármiféle törvénysértés történt volna. A különféle feltételezések, amelyek nyilvánvalóan információ hiányból adódtak, súlyosan sértik a bank jó hírnevét. A MagNet Bank az ügyben eljáró szervek, és felügyeleti hatóság részére minden információt megadott és értelemszerűen a továbbiakban is folyamatosan együttműködik.
A MagNet Banknál nyílt 9 darab bissau-guineai számla megnyitása során semmilyen szabálytalanság nem történt. A Bank munkatársai a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően járnak el minden esetben az ügyfelek azonosítása és a csalás-, pénzmosás-gyanús ügyletek jelentése során.
A banktitok megtartása miatt a MagNet Bank nem tud konkrét ügyfélről, vagy tranzakcióról információt kiadni. Ugyanakkor az ún.bissau-guineai ügyfelek csoportjáról, az ő számlanyitási,ill. tranzakciós szokásaikról összevontan tudunk nyilatkozni.A MagNet Bank közel 40.000 ügyfélnek vezet bankszámlát, ezen számlák közül 9 darab nyílt bissau-guineai útlevéllel.
Összehasonlításképpen, a fenti számlanyitások időszakában -2013. november és 2014. februárja között -több mint 3.000 új bankszámlát nyitott a Bank,felelős filozófiájának köszönhetően. A sajtó feltételezései szerinti több száz bissau-guineai Magyarországon tartózkodó állampolgár arányához a 9 db MagNet bankos számla a piaci részesedésünknek megfelelő arányt képez.
A Magnet Bank más bankokhoz hasonlóan lehetőséget biztosít az ügyfeleinek, hogy a bank internetes felületén kezdeményezzék az ún. online számlanyitást. Ebben az esetben az ügyfél megadja az internetes felületen az adatait (név, lakcím, személyi ig. szám,stb.)Ezt követően a Bank munkatársai felhívják az ügyfelet és felajánlják, hogy az ügyféllel egyeztetett időpontban, vagy a Bank helységében, vagy akár az ügyfél lakásán fejeződjön be a számlanyitási folyamat. Ezen második esetben a Bank ügyintézője a külső helyszínen ellenőrzi, az ügyfél által megadott adatok helyességét, azonosítja az ügyfelet. A Magnet Banknál nyílt 9 darab bissau-guineai számla közül 8 esetben a Bank helyiségében, egy ügyfél esetében pedig, a Bank munkatársa által személyesen, külső helyszínen történt meg az ügyfél azonosítás a jogszabályokat betartva.
A hamis okmányok kiszűrése érdekében a fiókügyintézők részt vesznek okmányazonosító képzésen. A MagNet Banknál a számlanyitáshoz használt bissau-guineai útlevelek egyike sem volt hamisítvány.A MagNet Bank dolgozói az okmányok azonosítása során a tőlük elvárható gondossággal és a jogszabályok szerint jártak el.
Az Európai Uniódiszkrimináció ellenes szabályai alapján egyetlen Bank sem tilthatja meg a belső szabályaiban, hogy egy adott ország útlevelével ne lehessen számlát nyitni, hiszen,etnikai hovatartozás, bőrszín, származási hely vagy vallási alapon nem lehet diszkriminációt alkalmazni.
A MagNet Bank a közösségi banki alapelvekből fakadóan jóhiszeműen nyitotta tágra kapuit az ügyfelek számára. Ebben a nyitásban, az ügy tanulságait levonva jelentős szigorításokat vezettünk be. A Transparency International legfrissebb, publikus korrupciós indexében bizonyos helynél rosszabb pozíciójú országok esetében (ebbe Bissau-Guinea is beleesik) a leendő ügyfeleknek sokkal részletesebb kérdésekre kell a jövőben választ adniuk. A szigorítással persze sújtjuk a jóhiszemű ügyfeleketis,-például a hazánkban tanuló külföldi diákokat is -,nekik többlet adminisztrációt okozunk, viszont a jövőben így nagyobb biztonsággaltudjuk megakadályozni, hogy a rosszhiszemű ügyfelek számlák nyissanak.
A 8 bissau-guineai számla tulajdonosai a számlanyitáskor befizették a szokásos minimális nyitó egyenleget (10-20eFt), majd ezt követően ezeken a számlákon semmilyen jelentős összegű tranzakciót nem végeztek. Sem készpénzben, sem átutalással,nagyobb összegű tranzakció ezen számlákon nem volt.
A MagNet Bank teljesen politika semleges, közösségi bank, amely teljes magyar tulajdonban van, és a felvállalt értékei és filozófiája miatt ügyfélszáma soha nem látott mértékben növekszik.