Újra szerencsét próbál a Nissan

A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.

A Nissan a népes alsó-középkategóriába a szegmens legtágasabb utasterű modelljével tért vissza. Tökéletes családi autó ez. A méretesebb kompakt modellekkel említhető egy lapon, hossza csaknem 4,4 méter, a tengelytávja pedig – a szegmens legnagyobbja – 2,7 méter. Magasabb és szélesebb is az átlagnál, így döbbenetes méretű utasteret kínál, amelyben még egy öblös csomagtérnek is jutott hely.

A Pulsaron a modern Nissanok, elsősorban a Qashqai formavilága köszön vissza: a jellegzetes V alakú hűtőrács, a bumeráng formájú menetfények és hátsó lámpák, a merész, erőteljes ívek. Oldalról a hangsúlyos kerékdobok és karaktervonalak, a hátsó oldalablakok kialakítása teszi izgalmassá, s a faron is találunk megkapó részletmegoldásokat. Nem ez a legdinamikusabb külsejű autó a szegmensben, de korántsem unalmas, sőt felszerelhető gyári sportcsomaggal, és választható hozzá harsány fényezés is.

A Pulsar esetében az elsődleges szempont a tágas és kényelmes tér kialakítása volt. E tekintetben egyedül a Škoda Octavia veheti fel vele a versenyt. A hely elöl és hátul is óriási, a hátsó lábtér a kategória legnagyobbja, sőt sok magasabb kategóriás autót is könnyedén maga mögé utasít ezzel. Magasságban és széltében is bőséges a tér, s a hátsó pad kialakítása is ideális. A körkilátás remek. A csomagtér inkább mély, mint hosszú, az űrtartalma 385 liter, ami átlagosnak mondható. Egy dolog kifogásolható: a hátsó üléstámlák lehajtásával nem lesz sík a padló.

Az ülések nagyok és kényelmesek, a vezetőhely prímán belőhető. Az ízléses és korrekt anyaghasználatú műszerfal szinte változtatás nélkül került át a Qashqaiból. Az ülések közötti konzol keskeny, a műszerfaltól vizuálisan elkülönülő középkonzolt magasra helyezték, így a térdek is kényelmesen elférnek. Szokást igényel, hogy a motorindító/leállító gombot a váltó elé tették, a zongorafekete díszbetéteken pedig minden ujjlenyomat és kosz meglátszik. Újdonság a nagyméretű főműszerek közé biggyesztett, kormánygombokkal vezérelhető ötcolos kijelző, amely minden fontos adatot megjelenít. A középső, 5,8 colos érintőképernyő – a rádió kezelésére vonatkozó részt leszámítva – logikusan használható, a navigáció jó. Az autó olcsón teszi elérhetővé a legkorszerűbb biztonsági technológiákat. Szenzorok és radarok helyett kamerákat használ, amelyek megkönnyítik a parkolást, és a sávelhagyás-jelzésre, a holttérben tartózkodó járművek, mozgó tárgyak észlelésére, valamint a vészfékezési asszisztensi feladatok ellátására is alkalmasak.

A Nissan Pulsar motorkínálata nem mondható szélesnek, jelenleg az 1,2-es DIG-T turbós benzines és a 1,5 literes dCi dízel erőforrás áll rendelkezésre. A dízelmotor felára tetemes, 650 ezer forint. Máskülönben a jellegzetes orgánumú, bevált Renault erőforrás a takarékosság bajnoka, 5 liternél többet csak intenzív városi használatnál fogyaszt, autópályán is beéri 4,5 liter üzemanyaggal. Kissé nehéz neki a Nissan 1350 kilogrammos súlya (csúcsfelszereltség esetén), űzni felesleges is, a nyugodt stílust szereti. A hatgangos váltó korrekt szerkezet és hosszú áttételekkel bír, ami segíti a gazdaságos vezetést. A Pulsar egyébként csendességével és kényelmes rugózásával is erre sarkall.

A Nissan Pulsar hazánkban 4 790 000 forinttól vásárolható meg, a dízelért legkevesebb 5 440 000 forintot kérnek. A 7 milliós Tekna csúcskivitelben alapáron minden benne van, ami igazán kedvezőnek mondható. Ha a méret számít, a Nissan Pulsarnak ebben az árkategóriában nem akad ellenfele.

Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna

Méretek (h., sz., m., ttáv): 4387/1768/1520/2700 mm

Hengerűrtartalom: 1461 cm3

Teljesítmény: 81 kW/110 LE 4000 ford./percnél

Nyomaték: 260 Nm 1750–2500 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,5 mp

Csúcssebesség: 190 km/óra

Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,1/3,3/3,6 l/100 km

Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km

Saját tömeg: 1352 kg

Csomagtér: 385/1395 liter

Üzemanyag: 46 liter

Alapár: 6 940 000 forint

Tesztautó ára: 7 070 000 forint

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo