Pénztárca- és környezetbarát limuzin

Tavaly, szinte észrevétlenül, új japán, hibrid hajtású prémium limuzin lépett piacra, az Infiniti M35h. Méretét meghazudtoló, káprázatos menetteljesítményre képes, miközben kíméli a pénztárcát és a környezetet. Mutatja, milyen jó is lehet egy hibrid autó. A műfaj ásza.

A kecses, mindössze 0,26-os alaktényezőjű Infiniti limuzinban sokkal többen megnézik az embert, mint egy Audiban vagy egy Mercedesben. Ez az autó - a legszebb, legméltóságteljesebb japán cirkálók egyike - Magyarországon kuriózumnak számít.


Fotó: Piac&Profit

Elegáns túrázó

A tengelytáv 2,9 méteres, így az utastér az egyik legtágasabb a kategóriában. A második sorban egyenesen fejedelmiek a körülmények. Elöl kisebb méretűek a fotelek, mint várnánk, egy 190 centiméter magas sofőr már alacsonynak nevezné őket. Az M35h fényűzésben és kényeztető felszerelések tekintetében azonban az élvonalhoz tartozik. Gyönyörű, illatos, finom tapintású a bőrkárpit, igényes a kőrisfa betét, s a kezelőszervek kivitele is minőségi. A fűthető és szellőztethető ülés és a kormány kiszálláskor engedelmesen hátrahúzódik, az automata légkondicionáló pedig tisztítja a levegőt, és semlegesíti a szagokat.

A műszerfal kialakítása egyedi, stílusos, átgondoltsága azonban hagy kívánnivalót maga után. Eleinte keresgélni kell az alapfunkciókat, és ki kell tapasztalni a multimédiás rendszer működését, aminek menet közben nem tanácsos nekiállni. A középső érintőképernyő túlságosan ismerős kommersz Nissan modellekből, a grafikája pedig méltatlan egy ilyen autóhoz. A főműszer-árnyékoló két oldalán és a kormányoszlop alatt bal oldalon található funkciógombokat kitakarja a volán. Jó dolog viszont, hogy a kormánykerékről egy billenőkapcsolóval és egy gombbal teljes mértékben kezelhető a multimédiás rendszer.

Az Infiniti M35h hibrid meghajtórendszerének összteljesítménye 364 lóerő, és a teljes, tehát a tisztán elektromos üzemmódban is haladni képes hibridek közül ez a legfürgébb a világon: 5,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, és negyed mérföldes távon sincs ellenfele. Nem nehezebb a dízel változatnál, súlya körülbelül 1840 kilogramm, a gázpedál határozott lenyomására mégis úgy megindul, hogy a sofőrnek eláll a lélegzete. A 3,5 literes V6-os benzinmotor 306 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot mozgósít, s erőteljes gyorsításkor a 68 lóerős villanymotor is besegít neki a maga 270 newtonméteres nyomatékával.

Az M35h azonban nem sportautó, és nem is sportlimuzin. Szerencsére. Puha rugózása, kanyarban fokozott oldaldőlése, hosszú áttételezésű kormánya és a tapadást hamar elvesztő hátsó kerekei miatt inkább elegáns túrázó, amely észrevétlenül falja a kilométereket. A sofőr élvezi a csendes suhanást, s közben a műszerfalon az energiaáramlás útját, a pillanatnyi fogyasztást és a teljesítmény/töltésjelző műszert figyeli. Városban és országúton, óvatos gyorsításkor és a sebesség tartásakor a benzinmotor minden alkalommal lekapcsol, az autó pedig hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan. Álló helyzetből indulva, óvatos gázadással akár 100 kilométer/órás sebességig gyorsulhat emissziómentesen.


Kép:Piac&Profit

Menet közben nem érzékelhető a benzinmotor leállása és újraindulása, a hétfokozatú, elektronikus vezérlésű automata váltó ugyancsak észrevétlenül teszi a dolgát. A villanymotor generátorként és indítómotorként is működik; generátor üzemmódban az egyébként veszendőbe menő lassulási és fékezési energiát visszatáplálja a benzinmotor által töltött akkumulátorba. A visszatáplálás nagyon hatékony, amit jól mutat, hogy az akkumulátorban mindig van elegendő szufla. A tesztidőszak végén 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk, ami elmarad a gyári értéktől, de még mindig dicséretes, lévén, hogy számos alkalommal kiaknáztuk a kocsi teljesítményét.

Egy hátulütője van a hibrid meghajtásnak: a villanymotort tápláló akkumulátor nagy helyigénye. Az M35h-ba lítium-ion telepet építettek, ami könnyebb és kisebb a régebbi típusú nikkel-metál-hidrid akkumulátoroknál, a fél köbméteres csomagtartóból mégis elvesz 150 litert, és lehetetlenné teszi annak bővítését. Ezt a kompromisszumot minden Infiniti M35h tulajdonosnak meg kell hoznia.

Kiváló alternatíva

A közel öt méter hosszú Infiniti M kiváló alternatívája a német prémium nagyautóknak, amelyek egy-két területen ugyan jobbak nála, de 5-6 millió forinttal többe is kerülnek. Az M különleges ajánlat a tekintetben is, hogy benzines, dízel és benzin-elektromos hibrid változatban egyaránt kapható. A hibrid gyorsabb a másik kettőnél, fogyasztása pedig a gázolajossal vetekszik. Aki tehát szimpatizál az egyéni formavilágú M modellel, ne habozzon, üljön bele a hibridbe. Megmutatja, hogy milyen előnyöket tartogat ma ez a technika.

Az Infiniti M35h hazánkban 16,5 millió forinttól vásárolható meg, a minden földi jóval felszerelt GT Premium csúcskivitelhez pedig 18 millió 250 ezer forintért lehet hozzájutni. Ebben egyedül a metálfényezés nincsen benne, így kijelenthető, hogy ez a legjobb ár-érték arányú modell a mezőnyben.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo