Négy karikával az öt felé

Egy Győrben gyártott Audi A3 szedán volt nálunk néhány napig. Alapfelszereltségű, mégis különleges járgány. A Limousine kevés extrával is tökéletes társ a mindennapokban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Audi két évvel ezelőtt dobta piacra a lépcsős hátú A3 Limousine modellt, az első Audit, amelyet a-tól z-ig Magyarországon gyártanak. Dinamikus kiállású autó, még a létező legkisebb, 16 colos kerekekkel és halogén fényszórókkal is. Szemből és hátulról különösen sportosan fest, a háromdobozos felépítés pedig arányossá teszi. A lankás tető nagyméretű hátsó szélvédőben folytatódik, a csomagtérfedél pici, így az egész kupés hatást kelt. Nagyon szép, elegáns a csomagtérfedélbe integrált hátsó légterelő ív.

Az alapfelszereltségű A3 Limousine teljesen más képet fest, mint amit a gazdagon felextrázott tesztautóknál megszokhattunk. Az alap konfiguráción felül tulajdonképpen csak egy első könyöktámaszt és – a komfort csomag részeként – 8 hangszórós MMI-rádiót, automata klímaberendezést, valamint multifunkciós bőr kormánykereket építettek az autóba. A 335 ezer forintos csomagba belefért a Bluetooth kihangosító, valamint a kulcs nélküli nyitás és indítás, ám meglepő módon fedélzeti számítógép például már nem jutott, így a főműszerek közötti multifunkciós kijelzőről csak a hatótávot tudjuk leolvasni. Ez a 21. században, pláne egy prémium márkánál, érdekes.

Audi A3 Limousine Attraction 1,4 TFSI

Ha azonban túltesszük magunkat ezen és a minimálisan elvárható tételekért elkért szemérmetlenül magas összegen, megállapíthatjuk, hogy a legszerényebb kivitelű Audi is prémiumérzést ad. A minőség elsőrangú, ami nemcsak az utastéri műanyagok színvonalán, hanem a szellőzők kialakításán és szabályozásán is lemérhető. A bőrkormány fogása pazar, bőrülésekre azonban felesleges áldozni, mert a szövetborítású székek is fantasztikusak. A fontos gombok és kezelőszervek jól elérhetők az átlátható pulton, és az ideális vezetői pozíció megtalálása is gyerekjáték. A gyújtáskor kiemelkedő, 5,8 colos kijelzővel rendelkező alap MMI rendszer kiforrott, kezelése hamar megtanulható.

A közel 4,5 méter hosszú autóban elöl minden irányban nagy a tér, a hátsó lábtér átlagos méretű. A hátsó pad kialakítása nem a legkomfortosabb, a támla katonásan, majdnem függőlegesen áll, s a 180 centiméternél magasabbak feje már vészesen közelíti a plafont. A puttony 425 literes, ráadásul szabályos alakú, könnyen pakolható. Csupán a poggyászokat kell magasra emelni a berakodáshoz.

A magyar „sporthősöket” támogató Rio Klub által adományozott Audi A3 limuzint a típushoz elérhető legkisebb motorral szállították, azonban az 1,4 literes, 125 lovas egység is igen lelkesen mozgatja a sofőrrel együtt is csak körülbelül 1,3 tonnás autót. Az 1,4 TFSI remek erőforrás, kiegyenlített nyomatékleadásának köszönhetően széles tartományban, turbólyuk nélkül erőteljesen húz, vegyes üzemben pedig szerény fogyasztásával is belopja magát az ember szívébe. Hatodik fokozatban 2900-at forog a főtengely, így a fogyasztás autópályán is szerény marad. Ha viszont odalépünk neki, nem várt vehemenciával lendül meg az autó. Jóval 10 másodperc alatti százas sprintet és 200 kilométer/óra fölötti sebességet szavatol, ami a mai körülmények között tökéletesen elegendő. Az A3 szedánt lenyűgözően jó vezetni: kiforrott a hajtáslánca, nagyon jó a kormányzása és a futóműve, amivel a botrányos minőségű budapesti utakon is fölényesen siklik át.

Reméljük, hogy a vadonatúj Audi A3 szedánnal könnyebb lesz Szász Emese vívó és a többi kiválasztott „sporthős” felkészülése a 2016-os riói olimpiára.

 

Adatok:
Méretek: (h./sz./m./ttáv): 4460/1800/1420/2640 mm

Hengerűrtartalom: 1395 cm3

Teljesítmény: 92 kW/125 LE 5000–6000 ford./percnél

Nyomaték: 200 Nm 1400–4000 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,2 mp

Csúcssebesség: 205 km/óra

Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/4,4/5,3 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km

Saját tömeg: 1250 kg

Csomagtér: 425 liter

Üzemanyag: 50 liter

Alapár: 6 644 870 forint

Tesztautó ára: 7 309 080 forint

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo