Hyundai Santa Fe: a koreai úttörő

Az első igazi koreai prémium szabadidő-autó máris megközelíti a német prémium SUV-ok szintjét vonzó formájával, belső kidolgozásával és felszereltségével. A csúcsváltozatot, a Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi-t teszteltük.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP

Dizájnosabb, mint a korábbi Hyundai SUV-ok, kifejezetten impozáns a 469 centiméter hosszú, 188 centiméter széles és 168 centiméter magas új Santa Fe. A magas orr-részt nagystílűvé teszi az óriási krómozott hűtőmaszk és a márkaembléma, fényszóróiba diódacsíkot építettek – diódásak a hátsó lámpák is –, a ködlámpáit pedig LED-füzér keretezi. A felfelé ívelő karaktervonal, a hátsó oldalablakok meredeken felhúzott éle, a légterelő szárnyban folytatódó tető, valamint a grafitszürke 19 hüvelykes kerekek dinamikussá teszik az autó megjelenését.

A belső tér is nagyobb, mint az előző generációs modellé volt. Elöl kényelmes, a vezetőhely kiválóan testre szabható, csak a fix könyöklő rontja el kicsit az ergonómiát. A második sorban, ha a sínen csúsztatható üléseket leghátsó pozícióba állítjuk, még a hosszú lábú sofőr mögött is elegendő lábtér marad, s a támla dőlésszöge is szabályozható. Az összképet a rövid ülőlap árnyalja csak. A hét üléssel is rendelhető Santa Fével utazni is élmény. A jármű hátsó padja 40/20/40 arányban tologatható és dönthető, így például a síléceket nem kell a tetőre költöztetni. A csomagtér hatalmas, ötüléses konfigurációban 585 literes, ami egy mozdulattal 1570-re bővíthető. A jármű padlója alatt is találunk rekeszt, alul pedig a teljes értékű pótkerék kapott helyet. A 220 voltos csatlakozó is jól jöhet számos helyzetben.

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi 4WD A/T Executive

Méretek (h./sz./m./tengelytáv): 4690/1880/1680/2700 mm

Teljesítmény: 198 LE 3800 ford./percnél

Nyomaték: 436 Nm 1800–2500 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,1 mp

Csúcssebesség: 190 km/óra

Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/5,5/6,8 l/100 km

Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km

Saját tömeg: 1807 kg

Csomagtér: 585/1570 liter

Alapár: 10 299 000 forint

Tesztautó ára: 13 459 000 forint

A kidolgozás és az összeszerelés minősége kiváló, ráadásul a berendezés ízléses. Szép a bézs bőrkárpit, a kék háttér-világítású műszerpult modernül elegáns. Rengeteg gomb került a kormányra; a rádiót, a telefont, a fedélzeti számítógépet és a sebességhatárolót/tartót is erről vezérelhetjük. A fedélzeti számítógép menüjében kissé macerás a barangolás, tanulni kell, viszont minden fontos paraméterről tájékoztat. Tesztautónkban a legfejlettebb vezetői asszisztens rendszereken kívül már minden benne volt, a sávelhagyásra figyelmeztető modultól kezdve a távolságtartó tempomaton és tolatókamerán át az első-hátsó ülésfűtésig. Egy dolgot pedig minden automata váltós autóban kötelezővé kéne tenni: az Auto Hold funkciót, amely piros lámpánál fogja az autót, így nekünk nem kell a féken tartani a lábunkat.

A Hyundai Santa Fe nálunk kétféle dízelmotorral rendelhető, egy 2 literes és egy 2,2 literes CRDi erőforrással, amelyek 150, illetve 198 lóerőt adnak le. A kocsi jelentős tömege miatt érdemes a nagyobbikkal megvenni, ami 400 ezer forintos felárat jelent. Hatfokozatú kézi vagy automataváltó társítható hozzá; érdekes módon az utóbbival nagyobb az erőforrás nyomatéka, 421 helyett 436 newtonméter. A 2,2 literes dízelmotor illik a hajóként ringatózó Santa Féhez, kulturáltan mozgatja az üresen is 1,8 tonnás testet, ráadásul jól fogyaszt. 200 lóerős teljesítménye ellenére se számítsunk sportos menetteljesítményre: 10 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás tempóig. A hatgangos automata is a nyugodt vezetési stílust részesíti előnyben, a gázpedál lenyomására csak bosszantó késlekedéssel reagál.

A Santa Fe kifejezetten lágy rugózású, amit sok vásárló nagyra értékel majd, ellenben a kanyarban erősen bedőlhet, a terhelésváltásokra pedig imbolygással válaszol a karosszéria. A kormány változó rásegítésű, három fokozata van, azonban még sportos beállításnál is szinte teljesen érzéketlen. Fejlesztésre szorul, akárcsak a váltómű. Ennek ellenére a 10 millió forint feletti SUV-mezőny egyik legjobb autója.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo