Ford Focus: egy megújult legenda

A Ford Focus, a kompakt kategória egyik legikonikusabb és legfontosabb képviselője, immár több mint húsz éve családok és cégek közkedvelt választása. Egyike a szegmens legjobb és legfejlettebb modelljeinek, amit az ára is kifejez. Dízelmotorral és automata váltóval teszteltük.

A Ford Focus 1998-ban lépett piacra, és azonnal sikeres lett, még ma is sokat látni az első generációs modellből. Nem mondhatjuk, hogy a modellnek rövid életciklusai lennének, tavaly még csak a negyedik generáció debütált. A Focus új nemzedéke teljesen új padlólemezre épül, merőben új dizájnt és továbbfejlesztett hajtásláncokat kapott. Utastere is tágasabb, és tömve van a legkorszerűbb berendezésekkel.

Kép: PP

Orvosolták a hibát

A vadonatúj Focus a Ford formanyelvének továbbfejlesztésével készült. Lendületes kiállású, a homorú és domború felületek váltakozása teszi dinamikussá. Az A oszlopot hátrébb tolták, így hosszabb lett a motorháztető, és hangsúlyosabb formát kapott az első sárvédő, mindehhez pedig az övvonal kevésbé éles kialakítása társul. Az orr-részt a láthatóan nagyobb hűtőrács uralja, a fényszórókat pedig a lehető leginkább kitolták a karosszéria sarkaiba. Természetesen minden fényforrás LED-es, a fényszórók egyedi mintával világítanak nappal és este is. Az egyes modellváltozatok, a Vignale, ST-Line, Active és Titanium külsőleg látványosan eltérnek egymástól. Titanium felszereltségű tesztautónk egyedi kialakítású fényszórókat, lökhárítókat, könnyűfém felniket és díszítőelemeket viselt.

Az új Focus egyik legfontosabb jellemzője, hogy a tengelytávolsága 53 milliméterrel haladja meg az elődmodellét, amivel a Fordnak sikerült kijavítania a típus legtöbbet kritizált pontját, a szűkös hátsó helykínálatot. Most nemcsak elöl, hanem hátul is bőséges hely áll rendelkezésre. Örvendetesen nagyvonalú a lábtér, magas sofőr mögött sem ütköznek neki a hátul ülők térdei az üléstámlának, és az üléspozíció is kényelmes. A nyújtott motorháztető és a hátratolt kabin egyetlen hátulütője, hogy a csomagtér mérete átlag alatti, igaz, szabályos formája miatt remekül pakolható.

Az általános minőség és használhatóság is rengeteget fejlődött. A mérnökök jól átlátható, funkcionális pultot terveztek, ahol minden a megfelelő helyen van. A minőségi hatás is meggyőző; a felületek látható rések nélkül illeszkednek egymáshoz, és sok a puha felület. Találkozunk ugyan kemény műanyagokkal, főleg az ajtópaneleken, de ezek sem ridegek. A Focusban remek a vezetési pozíció, nagyon jó a kormány fogása, és példás a kezelhetőség. A SYNC multimédiás rendszer kezelése is magától értetődő. Újdonság a forgókapcsolós váltóvezérlés és az elektronikus parkolófék.

Kép: PP

Tökéletes biztonsági asszisztensek

Magas felszereltségű tesztautónkban az összes elérhető biztonsági asszisztensrendszer is benne volt, és meg kellett állapítanunk, hogy az autonóm vezetésre is képes rendszerek a kategóriában alighanem a Focusban működnek a legjobban. Az adaptív tempomatot és a sávközép funkciót aktiválva az autó tökéletesen a sáv közepén képes haladni, még viszonylag nagyobb kanyarban is tartani tudja az ívet. A kocsi követi az előttünk haladó tempóját, ha az megáll, mi is megállunk, majd újra elindulunk. Teljesen automatikusan. Este a fantasztikusan világító adaptív fényszórórendszer fokozza a biztonságot.

A Focus legendásan jó futóművét és vezethetőségét is átmentették az új generációba, a vadonatúj modellben ehhez a teljesen új tervezésű futómű és a pontos, érzékletes kormányzás adta az alapot. Most első ízben választható menetmódok is megjelentek az autóban, amelyek a felfüggesztésre is hatnak. Menet közben nemcsak a stabil útfogásra és a precíz kormányzásra leszünk figyelmesek, hanem a csendes és merev karosszériára is.

A Focus jelenleg kizárólag háromhengeres benzinmotorokkal és négyhengeres dízelmotorokkal érhető el, mi a 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue turbódízellel próbáltuk. A kulturáltan járó, tiszta üzemű, gázolajos egység tökéletesen elegendő menettulajdonságokat biztosít a mindennapokban, 10,2 másodperc alatt gyorsít százra, és 193 kilométer/órás csúcssebességet tesz lehetővé. A biztonságos előzéseket az 1750-es fordulatszámtól elérhető 300 newtonméteres nyomaték szavatolja. A motorhoz a tesztautóban új fejlesztésű bolygóműves, nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódott, ami csaknem a dupla kuplungos szerkezetek simaságával dolgozott.

A Ford Focus az elődök hagyományos erősségeire építve az egyik legjobb kompakt modell. Jól néz ki, tágas, a messzemenőkig testre szabható, hajtáslánc-kínálata pedig minden igényt kielégít. Mindennek azonban megkérik az árát, egy gazdagon felszerelt modell 8-9 millió forint.

Ford Focus 1,5 TDCi Titanium
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4378/1825/1471/2700 mm
  • Lökettérfogat: 1500 cm3
  • Teljesítmény: 88 kW/120 LE 3600 ford./percnél
  • Nyomaték: 300 Nm 1750–2250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,2 mp
  • Csúcssebesség: 193 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,8/4/4,3 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
  • Üzemanyag: 47 liter
  • Csomagtér: 375/1354 liter
  • Menetkész tömeg: 1394 kg
  • Alapár (1,5 TDCi 120 LE A8): 7 730 000 forint
  • Tesztautó ára: 9 758 000 forint

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo