Ezzel a nagymenővel kiríhatunk a tömegből

A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.

Igazi nagymenőt alkottak a mérnökök - kép: PP Archív

A Toyota mérnökei alapjaiban új, robusztus autót alkottak, amely 20 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb és 25 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, megjelenése pedig eléggé formabontó ahhoz, hogy kiríjon a tömegből. A 2012 végén bemutatkozott negyedik generációs RAV4 a kompakt SUV mezőny egyik legjobbja.

Az autó első lökhárítójának trapéz alakú alsó légbeömlője és a fényszórótól fényszóróig húzódó, kisebb felső hűtőrács jellegzetes formai jegyek, a lökhárító alsó részének fekete műanyag borítása pedig szabadidő-autós stílusban az egész jármű alatt körbefut, és körbeveszi a kerékjárati íveket is. Oldalt a karosszéria domború, izgalmas kontrasztot alkot a kerékjárati ívek és a küszöbök homorú formáival. Hátul a kabin összeszűkül, ellentétben a kocsitest széles alsó részével. A vállvonal a nagy hátsó lámpákba fut be, amelyek meglehetősen széles peremet képeznek a hátsó szélvédő és a csomagtér-ajtó között. Az autó fara nem fogja mindenki tetszését elnyerni, de mentségére legyen mondva, formájával hozzájárul a RAV4 igen kedvező légellenállási együtthatójához.

Kategóriájában ez az egyik legnagyobb autó: 4,57 méter hosszú, és az üléspozíció is szokatlanul magas. A hátsó helykínálat még egyes luxus szabadidő-autókét is felülmúlja: igazán nagyvonalú a lábtér, és kellő odafigyeléssel alakították ki a 60:40 arányban osztott üléssort is. Hosszabbak az ülőlapok, és döntöttebbek, egymástól függetlenül állíthatók az üléstámlák, így még a magasabbak is kényelmesen elférnek itt. A raktér befogadó képessége 547 liter, és több mint 1,7 köbméterig bővíthető, ami megegyezik az etalonnak számító Škoda Octavia Combi értékével.

A műszerfal dinamikus formavilágát ívelt, metálfényezésű betét teszi karakteressé, amely elválasztja egymástól a felső és az alsó részt. A

Dinamikus formavilág - Kép: PP Archív

váltóalagúttól induló betét körülöleli az új műszeregységet, a kormánykereket és a lábteret. A műszerfal elrendezése és a kezelőszervek ismerősek más Toyotákból, csakúgy, mint az egyetlen kifogásolható elem, a szerény grafikájú multimédiás egység, amely nagy funkciógombokkal és kisméretű érintőképernyővel operál. Méltatlan ehhez az autóhoz, pedig a tudása nagy.

A vezetőülés kényelmes, és kézre állnak a fontos kezelőszervek. A térdet nem nyomja a középkonzol, és mindkét könyökünket jól el tudjuk helyezni. Mindehhez jön a csendes futás és a kulturált hajtáslánc, amely szintén jó benyomást tesz ránk. A több mint 1,6 tonnás, masszív karosszériát igen meggyőzően mozgatja az új fejlesztésű 2 literes, 124 lóerős turbódízel motor, nincs szükség a 150 lovas 2,2-es egységre. A gázolajost kifinomult, csendes működés, alacsony fordulatszámtól is bőséges nyomaték jellemzi, és alacsony fogyasztásával is kivívja az elismerést. A hat liter körüli átlagfogyasztás igazán remek, és a hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltó is príma szerkezet.

A RAV4-est zömében összkerék-hajtással vásárolják, hisz az iparág egyik legfejlettebb és leggyorsabb reagálású négykerék-hajtását építi bele a gyártó. Az autó normál útviszonyok között elsőkerék-hajtásúként működik, de a kerekek megcsúszásakor, illetve akkor, ha kanyarban alulkormányzottá válik, a rendszer nyomatékot csoportosít át a hátsó kerekeknek, így kiegyensúlyozva azt.

Az alapfelszereltségéhez 90:10 arányú nyomatékelosztást megvalósító Sport üzemmód is tartozik, amely a szervokormány, a gázreakció és a fokozatváltások hangolását is megváltoztatja. De a RAV4-tulajdonosoknak ismerős 4WD Lock funkció is megtalálható az autóban, amellyel 40 kilométer/órás sebességig 50:50 arányban rögzíthető az első/hátsó nyomatékelosztás.

Adatok:
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4570/1845/1660/2660 mm
Teljesítmény: 91 kW/124 LE 3600 ford./percnél
Nyomaték: 310 Nm 1600–2400 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,5 másodperc
Csúcssebesség: 180 km/óra
Fogyasztás (város/országút/átlag): 6,3/4,7/5,3 l/100 km T
esztfogyasztás: 6,1 l/100 km
Csomagtér: 547/1746 liter
Saját tömeg: 1630 kg
Alapár (Toyota RAV4 2.0 D-4D Premium): 10 505 000 forint
Tesztautó ára: 10 850 000 forint

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo