Vityi Péter az Év Informatikai Menedzsere

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége - folytatva az 1997-ben megkezdett, mára már hagyományossá vált kezdeményezést - az idén is jutalmazta az elmúlt év legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó informatikai menedzsereket. Vityi Péter és a "fiatal" dr. Czinege László vehette át a díjakat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi évtől kezdődően a díj - a szövetség néhai elnökének tiszteletére - "Gyurós Tibor Díj"-ként kerül az adott év kiválasztottjához. A vezetői kvalitásokat szimbolizáló - vándordíjként funkcionáló - karmesterpálcát, valamint a "Gyurós Tibor Díj" - Az Év Informatikai Menedzsere Díj-jal együtt járó, fémbe vésett oklevelet ez alkalommal Vityi Péter, a Microsotf Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója vehette át. Az "Év Fiatal Informatikai Menedzsere - 2002" kitüntető címet Dr. Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország Kft. divízió igazgatója nyerte el.



Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) 1997. óta minden évben kitünteti azokat az informatikai menedzsereket, akikről a bíráló bizottság tagjai elmúlt évi munkájuk alapján úgy ítélték meg, hogy tevékenységükkel jelentős mértékben hozzájárultak a hazai informatika fejlődéséhez, tovább gazdagítva annak színes palettáját.
A pályázati felhívást a szövetség eljuttatta tagjaihoz, az informatikához kapcsolódó intézmények, minisztériumok, valamint a sajtó képviselői részére, akik ez alapján tehették meg javaslataikat. A felhívás alapján az IVSZ-hez 34 jelölés érkezett. A szép számmal beérkezett pályázatok kiértékelése nemes, ám nehéz feladat elé állította a Bíráló Bizottság tagjait.
A díjkiosztó ünnepségre március 6-án került sor a Novotel Budapest Centrumban, ahol az Informatikai Vállalkozások Szövetsége tagvállalatainak képviselői mellett képviseltették magukat az informatikához kapcsolódó intézmények, minisztériumok és a média is. A díjakat Dr. Magyar Bálint oktatási miniszter úr nyújtotta át.

Vityi Péter a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaként felelős a piacvezető multinacionális szoftvergyártó cég magyarországi értékesítési tevékenységéért, a dinamikus növekedéséért és profitábilis működéséért. Elsőszámú vezetőként feladata az otthoni és vállalati felhasználói kör számára történő Microsoft termék és megoldás értékesítést végző, 80 fős vállalati szervezet irányítása, hatékony fejlesztése. Hat és fél éven keresztül kereskedelmi igazgatóként dolgozott már a Microsoft Magyarország Kft-nél, amikor a szoftvercégnél töltött pályafutásának jelentős állomásához érkezett: 2001. február 1-vel kinevezték ügyvezető igazgatónak. Feladatul kapta a Microsoft leányvállalat teljeskörű vezetését. Azóta is felügyeli a kereskedelmi csoportok - nagyvállalat, illetve kis- és középvállalat - tevékenységét , a szolgáltatások csoport működését, valamint a marketing területet. A Microsoftban a leányvállalatok irányítása egy pontos: a regionális szervezetek nem mátrix rendszerű irányítási jogkörrel, csupán szakmai konzultációs jogosítvánnyal rendelkeznek, ezért a különböző üzletegységek szakmai irányítása teljes mértékben az ügyvezető igazgató feladata.
2002-ben a nagyvállalati területen kiemelt célként fogalmazódott meg a hosszútávú szerződések arányának további növelése, illetve a szerver termékek piaci részesedésének növelése. Ennek érdekében új szervezeti és ösztönzési rendszer került bevezetésre, mely során a nagyvállalati csapat minden munkatársának munkáját újra kellett definiálni, ezt a dolgozókkal megvitatni és elfogadtatni, valamint a rendszert az üzlet folyamatos működése mellett bevezetni.
A középvállalati területen a fő hangsúly a kereskedelmi tevékenység folyamatos fejlesztése, mely a viszonteladói hálózat fejlesztéséből, a telesales tevékenység erősítéséből és új szoftver licencelési formák meghonosításából áll.
A marketing területén a leghangsúlyosabb feladat a felhasználók folyamatos tájékoztatása, melynek ki kell terjednie egyrészt a nagyvállalati döntéshozókra, az informatikai szakemberekre, fejlesztőkre, a partner cégekben dolgozó kereskedelmi munkatársakra, másrészt a kisvállalatok, illetve a vállalkozások döntéshozóira, valamint a fogyasztókra. A Microsoft a 2002-es évben 15 db 500 résztvevős vagy annál nagyobb konferenciát – közte a felhasználók által Magyarországon az informatikai cégek között legjobbnak ítélt TechNet szeminárium sorozatot -, 50-nél több szakmai rendezvényt szervezett ezen különböző felhasználóknak és partnereknek, több ezer információs CD-t és kiadványt juttatott el vállalatokhoz.
A szolgáltatás üzletág feladata két fő tevékenységre bomlik, konzultációra, illetve terméktámogatásra. A konzultáció elsősorban a nagyvállalati területen felhasznált Microsoft technológiák bevezetésére koncentrál, ebből is kiemelten az új technológiák implementációjára, segítve ezzel egy-egy új termék piaci elfogadtatásának folyamatát. 2002-ben például a mobil technológiák bevezetésében a Mobil Iroda, illetve PDA alapú kereskedelmi rendszerek bevezetésében ért el komoly eredményeket a cég. A terméktámogatás feladata a nagyvállalati komplex szolgáltatásokat nyújtó szerződésektől kezdve egészen a regisztrált felhasználók számára ingyenes telefon támogatásig terjed.
Az ügyvezető igazgató feladata, hogy a négy fő csoport munkáját felügyelje, összehangolja, irányítsa, az üzletági tevékenységek között esetlegesen fellépő érdekellentéteket megfelelő módon kezelje.

Karriervonal:
1990-1991 ASEA Brown Boveri,
Svédország HWDC Divison. Tevékenység: mérőműszerek tervezése és fejlesztése, real-time software rendszerek fejlesztése
19991-1994 Digital Equipment Hungary. Belső Informatikai Támogató Csoport, kereskedelmi munkatárs, mobil telefontársaságok telecom üzletág
1994- Microsoft Magyarország Kft, üzletág igazgató, nagyvállalatok. Felelős a nagyvállalatoknak nyújtott termékekért és szolgáltatásokért, a stratégia kialakításáért és végrehajtásáért
1999 Hat hónapig megbízott ügyvezető igazgató.
2001 ügyvezető igazgató.

Dr. Czinege Lászlót 2001. januárjában nevezték ki a HP Magyarország marketing igazgatójává, ahol az addig széttagoltan, a kis- és középes valamint a nagyvállalati piacon külön-külön elszigetelten folyó marketing munka összefogását kapta fő feladatául. Ezen belül pedig a nagyvállalati marketing erősítése volt a legfontosabb feladat. A HP reklámköltségvetésének domináns többsége a periféria, valamint a pc-s termékeket népszerűsítette, melyek a tömegpiacokon jelentős sikereket értek el. Emellett azonban a nagyvállalati üzletág, és a HP nagyvállalati megoldásai (szerverek és tárolóeszközök, rendszer menedzsment szoftver, támogatási és konzultációs szolgáltatások) a célcsoport számára kevéssé voltak ismertek.
A nagyvállalati megoldások terület gyengesége különösen a HP és a Compaq tervezett fúziójának bejelentésével került a figyelem középpontjába. Erőfeszítései főként arra irányultak, hogy az egyesülés után, a HP nevet továbbvivő cég a fúzió előtti HP oldaláról is rendelkezzen jól ismert, és a piacra megfelelően bevezetett megoldásokkal, és előzetesen is tudatosítsam a nagyvállalati ügyfelekben, hogy a jövőben a HP lesz a partnerük.
A 2001-es év végén került sor. A kialakult krízishelyzet kezelésére fókusz területként jelölte meg a kiemelkedően aktív sajtómunkát, megsokszorozta a HP vállalati működésével kapcsolatos információ mennyiséget, kielégítve ezzel a sajtó részéről is tapasztalható megnövekedett információ igényt. 2002 elején az új, átmeneti ügyvezető igazgató megismertetése és kommunikációja önálló projekt keretében zajlott.
Eközben fontos volt a HP sikerterületein, a nyomtató és képalkotó eszközök (digitális fényképezők, lapolvasók), valamint a hordozható eszközök piacán is erősíteni a jelenlétet, illetve a kivívott pozíciókat megtartani.
A Képalkotási és Nyomtatási Divizió (Imaging and Printing Group, IPG) az egyesülést követően teljesen átszervezett cég keretében jött létre, ugyanúgy miként a pc-s, a nagyvállalati infrastruktúra, valamint a szolgáltatás divizió. A régió (Közép-Európát, a Közel-keletet és Afrikát foglalja magában) vezetői a HP és a Compaq hazai munkatársai közül választották ki a 4 terület első számú vezetőjét.
A fúzió alapelve az volt, hogy a HP és a Compaq korábbi szervezeti kialakítását elhagyva teljesen új struktúra jöjjön létre, melyet az egyesülés bejelentése után azonnal elkezdtek kidolgozni, és májusban kész formában tártak a vezetők elé. Feladata ekkor az volt, hogy az általános, anyavállalati szervezeti modellt Magyarországra adaptáljam, és a pozíciókat új-régi dolgozókkal feltöltve kialakítsam az IPG csapatot. A kiválasztásnál ugyan nagymértékben segített az, hogy a periféria termékek mindig is a HP sikerterületei közé tartoztak, azonban nehéz feladat volt a dolgozókkal elfogadtatni, hogy a munkavégzés körülményei mindenkinél megváltoztak. Az év vége felé az anyavállalat teljesen új személyzeti és teljesítmény értékelési rendszerének a bevezetését kellett felügyelnie.
Kezdettől fogva hangsúlyos feladat volt az üzlet megtartása, a partnerek, végfelhasználók meggyőzése arról, hogy a HP az új felállásban is a legmegbízhatóbb szállító, aki innovatív, kategóriájában legjobb termékekkel áll ügyfelei rendelkezésére.
Az új szervezeti struktúrában az IPG csapat felügyeli a fogyasztói szegmensbe irányuló kereskedelmet és az otthoni felhasználókat célzó marketing munkát. Célzott kommunikációs stratégiát dolgoztak ki annak elérésére, hogy a HP legyen az otthoni informatika magánfelhasználóinak elsődleges preferenciája.



Karriervonal:

1995-1997
ASK Kft.. Értékesítési és marketing menedzser, orvosi termékek, direkt értékesítés és marketing belföldön, viszonteladói hálózat szervezés külföldön.
1997. Hewlett-Packard Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettes, divizió igazgató (2002. május). Képalkotási és Nyomtatási Divizió szervezetének kialakítása, munkájának megszervezése, irányítása marketing igazgató (2001. január - 2002. április, teljes vállalati marketing (kis- és közepes, illetve nagyvállalati szegmens, marketing kommunikáció), pc és periféria termékmenedzsment (kereskedelmi és marketing stratégia, termékmenedzser csoportvezető (2000. július - 2002. december), pc üzletág termékmenedzser (1997-2000).

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo