Utazni akar a magyar, akár az űrbe is

2016. december 12. hétfő - 20:31 / piacesprofit.hu
  •    

Utazni, valami nagy tettet véghezvinni: ezek a vágyak szerepelnek legtöbbünk életének kívánságlistáján, más néven a bakancslistán – derült ki a Meglepkék.hu felméréséből. Az emberek vágyai között akadnak hétköznapi, extrém és pikáns dolgok is.

A bakancslista első helyén toronymagasan az utazás szerepel, amit a válaszadók 70 százaléka jelölt meg legfőbb vágyaként. A legtöbben valamilyen különleges helyre szeretnének eljutni, mint a Hawaii-szigetek, a Bahamák vagy a Grand Canyon. Emellett sokan hazánkat szeretnék jobban bebarangolni, míg mások civilizációtól elzárt helyekre vágynak eljutni, néhányan pedig űrutazásról álmodnak. A lista második helyén a különleges élmények átélése áll. A válaszadók 43 százaléka szeretne élete során legalább egyszer valami rendkívülit átélni. Például ejtőernyőzni, vadvízen evezni, búvárkodni, delfinekkel úszni vagy tengerparton lovagolni. Emellett számottevő azoknak a száma, akiknek a titkos vágya valamilyen erotikus élmény.

Kép:Fotolia

Kép: Fotolia

„Az élmények pszichológiája nagyon különleges. Már maga a tervezgetés, a készülődés is az élmény része, és ha megvalósul, az mámoros érzés. Ha az élmény a komfortzónánkon kívül van, vagy régen dédelgetett álom, a megvalósulással nő az önbecsülésünk. Még évek múltán is jó érzés tölti el az embereket, ha visszaemlékeznek rá” – mondta Sashalmi Attila, a Meglepkék.hu ügyvezetője, aki maga is az extrém sportok megszállottja, és több ezer embernek segített már élményt szerezni. Boldog emberi kapcsolatra a válaszadók 37 százaléka vágyik, ami így harmadik a sorban. A boldog párkapcsolat mellett, családi és baráti kapcsolat is a listán szerepel. Sokan vágynak szerelemre, mások családot szeretnének alapítani. Van, aki a külföldön élő barátnőjét szeretné viszontlátni, míg másnak a leghőbb vágya kibékülni a szerelmével.

A problémamentes utazás 6 aranyszabálya
A gazdasági válság óta idén az általános hangulat javulásának köszönhetően már az utazási, üdülési kedv is javul, írtuk a Piac & Profit oldalán. A jó hangulathoz azonban az is kell, hogy a nyaralás, utazás jogi problémáktól mentes legyen. Ebben segít az utazás előtti 6 aranyszabály!

Magyarország képzeletbeli bakancslistájának negyedik helyén valamilyen különleges egyéni teljesítmény elérése szerepel. A válaszadók 27 százaléka vágyik olyan fizikai vagy szellemi kihívásra, mint lefutni a maratont, meghódítani egy hegycsúcsot vagy megtanulni valamit: egy idegen nyelvet, hangszeren játszani, táncolni. A gyakori célok között szerepel az önismereti vagy spirituális fejlődés. Sokan szeretnék teljesíteni az El Caminót, de akad, aki kézműves szeretne lenni, valaki pedig szeretné átevezni az Atlanti-óceánt. A pénz csak ötödik az emberek listáján. A válaszadók 28 százaléka vágyik pénzügyi és anyagi sikerre. A legtöbben már anyagi biztonsággal is beérnék, míg mások gazdagok akarnak lenni, vagy megnyerni a lottó ötöst. Néhányan konkrét dolog megszerzésére vágynak, mint egy egyszerű bútorcsere, passzívház építése vagy egy sportautó vásárlása. Volt egyvalaki, akit egy komposztáló tenne boldoggá a kert egyik végében.

Mindössze a megkérdezettek 11 százaléka mondta azt, hogy leírja a bakancslistáját valahová –  papírra, noteszba, a hűtőre vagy valamilyen számítógépbe, okos kütyübe. Pedig érdemes lenne. Akik leírták, mit akarnak megvalósítani, azok 56 százaléka már legalább három dolgot kipipálhatott a listáról. Ezzel szemben akiknek csak a fejében volt meg a lista, azoknak mindössze 34 százaléka tartott itt. A felmérés rámutat, hogy az igazi megvalósítókat az ismerőseik is inspirálják, segítik. Minél több dolgot valósított meg valaki a terveiből, annál nagyobb szerepet játszik benne a környezetünk támogatása. Leginkább a szeretteink, a barátok és munkatársak inspirálnak –  sőt néha meglepnek egy élménnyel, például évfordulóra vagy ünnepi alkalomra.

Nincs Wi-Fi? Oda nem is megyünk
A magyarok 65 százaléka rendkívül hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében, és a nyaralás során 87 százalék csatlakozik fel a világhálóra. A Wi-Fi elérés a magyar utazók 48 százaléka számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor, míg a lengyelek a mosógépet tartják szem előtt, a görögök pedig a városközpontban szeretnek lakni.