Segítünk energikusan kezdeni a reggeleket!

2016. október 19. szerda - 18:30 / Timár Gigi
  •    

Minden reggel egy rémálom, mert kábán ébred, mintha nem is aludt volna? Ha megváltoztatunk pár dolgot a mindennapi rutinban, sokkal energikusabban kezdhetjük a napokat.

A legtöbb ember számára a reggel – ami az óra agresszív csörgésével kezdődik – maga a rémálom. Lenyomjuk a szundi gombot, aztán még egyszer, na jó, még egyszer utoljára… És máris legalább negyed óra késéssel kezdünk neki a napnak. Fáradtak vagyunk, most már mérgesek is magunkra, hogy miért nem keltünk időben, és azonnal stresszesek, amiért nincs idő egy rendes reggelire vagy hajat mosni… Ismerős?

Sokan arra hivatkoznak, hogy a korai kelés azért nem való nekik, mert „bagoly alkatúak”. Nos, lehet, de sajnos a legtöbbünk számára mégsem adatik meg, hogy mindennap a hasára sütő napra ébredjen. Ugyanakkor, bár tény, hogy van aki reggel és van aki este aktívabb, az energikus nap kezdés sokkal inkább a megfelelő szokások kialakításán múlik és nem a géneken.

mosolygó mintás kávé

Kép: Pexels

Sokat tehetünk például azzal, ha a megfelelő dolgokat esszük. Persze, ezt már ezerszer hallottuk, de valahogy mégsem tartjuk be… Ugye, hogy tegnap este is végül tíz körül faltuk fel a maradék hideg sült húst a hűtőből? Az, hogy mit eszünk, tényleg számít, és ha odafigyelünk rá, már másnap érezzük majd az áldásos hatást.

Öt dolog, amivel tönkretehetjük a reggelünket!
Ahhoz, hogy a hétköznapok hajtásában produktívan teljesíthessünk, a reggeleknél mindennek óramű pontossággal kell zajlania. Van azonban öt dolog, amivel bármelyik napot tönkrevághatjuk. Mutatjuk mik azok!

Először is térjünk vissza az alapokhoz: a reggelizni mint egy király, ebédelni mint egy polgár, vacsorázni mint egy koldus mondást mindenki ismeri, de kevesen tartják be. A társadalmunk valahogy ráállt a gyors és kevés reggeli, viszont kiadós és késői vacsora beosztásra. Pedig az esti túlevés megterheli a szervezetet és lehetetlenné teszi a nyugodt alvást, reggel viszont nagyon is hiányzik az a plusz energia, amit egy jó reggeliből nyerhetnénk.

Ráadásul leszoktunk a zöldségekről és gyümölcsökről, helyette cukros és mesterséges összetevőkkel tele lévő ételeket fogyasztunk, amelyek nem segítenek a test energiáját fenntartani. A szervezet küzd velük, mi pedig kábán ébredünk, hiába aludtunk. Szóval vacsorára a legjobb megoldás egy saláta és némi gyümölcs – merthogy a legjobb, ha nyersen vesszük magunkhoz az egészséges finomságokat. A rost dús ételek pedig még az emésztést is segítik.

Hogy hogyan együk magunkat sikeresre, arról itt olvashat bővebben.

A rutint sokan az unalommal azonosítják, pedig az élet egyes területein bizony sokat segít. A reggeli rutin például azt jelenti, hogy az agyunknak nem kell azonnal stresszhelyzeteket kezelnie és döntéseket hoznia, vagyis nem fárasztjuk magunkat már az első percekben azután, hogy felébredtünk. Egyszerűen csak csináljuk egyik dolgot a másik után. Felkelünk, zuhanyozunk, felöltözünk – még jobb, ha már előző este eldöntöttük, mibe, vagy ha nem is kell ezen gondolkoznunk, mert sok sikeres emberhez hasonlóan mindennap ugyanazt vesszük fel – aztán jöhet a reggeli.

két ember kávézik

Kép:Nestlé

Sokaknak segít, ha van egy kis idejük ilyenkor az agyukat is „bebootolni”, amiben segíthet egy kis olvasás vagy keresztrejtvény fejtés. Ez afféle bemelegítés a nap további részére.

Az előző felsorolásból kihagytuk, pedig a reggeli torna nem csak a nagyapáink korában volt hasznos! Valójában nagyon jó lenne, ha a mindennapi rutin részév é tudnánk tenni. Ha reggel tudunk rá időt szakítani, már egy pár perces otthoni torna is segít felébreszteni a testünket. Az edzés azonban akkor is hozzájárul a jobb reggelekhez, ha nem reggel végezzük. Nem csak az edzőtermi szenvedés működik, de az is, ha rendszeresen elmegyünk egy dinamikus sétára, vagy pár órát kertészkedünk. Ha kellemesen elfáradunk, jobban fogunk aludni, a mozgás pedig hosszabb távon jelentősen növeli az energiaszintünket.

Végül, bár a többség számára a legnagyobb gond, hogy nem tud elegendő órát aludni, a szakértők szerint az is fontos, hogy ne kényszerítsük magunkat alvásra, ha nem érezzük fáradtnak magunkat! Ha csak azért bújunk az ágyba, mert az órára nézve máris azt számoljuk, hogy mennyire keveset aludhatunk, de valójában nem vagyunk álmosak, csak idegesebbek leszünk, hogy miért nem alszunk már, amikor épp lehetne. Ennél sokkal jobb, ha inkább csak pihenünk, olvasunk valamit, ami nem a munkához kapcsolódik, vagy éppen zenét hallgatunk.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor