"Nincs több repülőjárat Korfura"

A gazdasági válságot Baranya idegenforgalmi szakemberei, utazási irodái is érzik: az idén nyáron már Korfura sem indulnak gépek a Pécs-pogányi repülőtérről, ezzel megszűnik a légikikötő egyetlen charterjárata is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A beígért áfa-emelés, a 300 forint körüli euró, a várhatóan kevesebb utas összességében annyira negatív nyarat fest le előre, hogy az utazási irodák egyszerűen nem merik lekötni a charterjáratokat, és az ehhez tartozó szállásokat - közölte Vétek Emi, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, az egyik pécsi utazási iroda vezetője. "Félnek, hogy nyakukon maradnak a helyek. Így az idén nyáron már Korfura sem indulnak gépek a Pécs-pogányi repülőtérről" - mondta.

Ezzel megszűnik a légikikötő egyetlen, legalább nyáron rendszeresen közlekedő járata is. Pedig a tavalyi szezonban szinte minden korfui gép száz százalékos kihasználtsággal indult útnak. Az elmúlt két évben annyira megnőtt az érdeklődés a járat iránt, hogy rengeteg potenciális ügyfelet kellett elutasítaniuk az utazási irodáknak.

Eladnák a repteret

A légikikötőt működtető kft. ügyvezető igazgatója, Ács Gyula az MTI-nek elmondta: jelenleg is folynak tárgyalások egyes légitársaságokkal rendszeres járatok indításáról. Naponta huszonöt járatot tudna fogadni a Pécs-pogányi repülőtér, amely egyébként minden technikai elvárásnak megfelel.

A baranyai megyeszékhely központjától nyolc kilométerre, 110 hektáros területen fekvő, több mint harminc alkalmazottat foglalkoztató reptér 1950-ben létesült, az 1960-as évek közepéig működött. Amikor megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény főként mezőgazdasági és sportcélokat szolgált.

A reptér korszerűsítését, kihasználtságának növelését az 1990-es években kezdeményezték Pécs és Baranya politikai, gazdasági vezetői arra hivatkozva, hogy oldani fogja a régió, de főleg a megye közlekedési elszigeteltségét, és jó hatással lesz a gazdasági fejlődésre. A légikikötőt 2006-ban kapcsolták be a nemzetközi légiforgalomba. A tulajdonosok - a megyei, a pécsi és a pogányi önkormányzat - most értékesítenék a létesítményt. Jelenleg a reptér értékbecslése zajlik.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo