New York és Sydney között próbálják, milyen 19 órán át non-stop repülni

2019. augusztus 24. szombat - 15:38 / piacesprofit.hu
  •  
  • Előfizetés

Hogyan hat a szervezetre 19 órás non-stop repülés? Kipróbálják New York és Sydney között.

Negyven személyt választott ki a három próbaútra a Qantas ausztrál légitársaság a New Yorkból, illetve Londonból Sydneybe vezető járaton az eddig példátlan,19 órás non-stop repülésre.

A Qantas 787 Dreamlinere depositphotos.com

A Qantas 787-9 Dreamlinere
depositphotos.com

A próbautakat októbertől az év végéig tervezik, míg a járatok bevezetését 2022-ben. Eddig a Singapore Airlines Szingapúr és az amerikai Newark repülőtere közötti menetrendszerű járata a leghosszabb leszállás nélküli légi útvonal, 15.300 km-el.

Az ilyen távolságú utakat napjaink könnyebb és kisebb fogyasztású gépei tették lehetővé, de vizsgálják még azok élettani hatásait. A Qantas által felkért szakemberek tanulmányozzák majd a próbautak részvevőinél mind a hosszú repülés fizikai, mind lélektani hatásait. Az utasok okosórákat viselnek majd, amelyek többek között mérik, hogyan hat ki a repülés a szervezet belső “órájára” és milyen gyorsan lehet leküzdeni a “jet-leg”-et, az eltérő időzónák közötti váltás következményeit.

A próbautakon a keringést segítő tornagyakorlatokat végeznek majd és lesz meditáció is. Az étrendet, a kabin világítását úgy alakítják, hogy könnyebb legyen az alkalmazkodás az időzónákhoz. Gondosan monitorozzák majd EKG-műszerekkel a pilóták szervezetének működését, különösen éberségüket, számolt be a The New York Times.

Szakértők szerint a hosszú utak nem csak a légitársaságok, hanem az utasok szempontjából is előnyösek: leszállni és repülőtéren várni a csatlakozásra több időt igényel, így összességében fárasztóbb, mnt ha egyvégtében tesszük meg az utat. A pilóták számára, akik már nem ritkán teljesítenek 16-17 órás repüléseket, a 19 óra nem jelent igazán nagy különbséget.

Öreg, nagy fogyasztású gépekkel pótolják a kieső Boeingeket
A Boeing 737 MAX típusú gépei öt hónapja nem szállhatnak fel. A légitársaságok azok helyett régi, egyre drágábban bérelt gépekkel repülnek – ráadásul azok jóval többet fogyasztanak is.

A próbautakon Boeing 787-9 típusú, 300 utast befogadó gépeket használnak majd. Még nem eldöntött, hgy a menetrendszerű járatoknál a Boeing vagy az Airbus egyik géptípusa repül Ausztráliába.