Net nélkül már nem nyaral a magyar

2015. augusztus 29. szombat - 16:10 / piacesprofit.hu
  •    

A magyarok 15 százaléka szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2 százalék számára az utazás alatt is alapvetően fontos az online kapcsolat. 19,1 százaléknak döntési szempont a szállásfoglalásnál, hogy van-e a helyen WiFi kapcsolat.

Kép: SXC

A magyarok 9%-a még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és többen (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.  Az üdülések időtartamát tekintve 66,5% az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9% esetében kevesebb, mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtük össze – derül ki a PayPal és a GFK legfrissebb kutatásából.

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7%-a szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4% számára fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az Internetet ilyen sokat?

A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti. Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5%-a keres ajánlatokat, és 15,4%-uk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9% és 25,4% keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4%-a keres ezeken információkat.

Szabi alatt is dolgozik a magyar
A munkavállalók többségének még a szabadsága alatt is rendelkezésre kell állnia, ha céges ügyben keresik, bár a megkérdezettek fele egyáltalán nem örül annak, ha az irodán kívül munkával kell foglalkoznia. A Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint a munkahelyi nyomás ellenére csupán minden harmadik alkalmazott érzi úgy, hogy a nyaralás alatt is reagálnia kell a hivatalos levelekre, hívásokra.

Mit választunk és miért?

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2%-a számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3% számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1%-nak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5% azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9%-kal a bérelhető házat és apartmanok,  továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1%-a számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30%-a értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Net nélkül nem nyaralunk

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2%-a nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket,  turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%).  „Az Internet megjelenése forradalmasította az utazást. Nagyszerű érzés, hogy néhány egyszerű lépésen keresztül vásárolhatunk repülőjegyet a világ bármely pontjára, és egyszerűen rákereshetünk az úti célunkkal kapcsolatos legfontosabb információkra – mondta Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezető igazgatója.

Digitális detox – kapcsoljunk ki, hogy igazán bekapcsolhassunk!
Dübörög a nyár, aki teheti, menekül a munka elől. Ilyenkor még a legkeményebb munkamániások is kapnak némi esélyt a kikapcsolódásra. Ennek persze ellentmond, hogy a britek 49, az amerikaiak 64 százaléka a vakációja alatt is naponta megnézi munkahelyi emailjeit – derült ki brit a Sunshine.co.uk 2013-as életstílus felméréséből. Szintén ebből a felmérésből tudható, hogy egy átlagos brit 5 (!) digitális eszközt visz magával a külföldi nyaralására, 86 százalékuk pedig még a foglalás előtt ellenőrzi a wi-fi elérhetőséget a szállodában. Talán nem meglepő, hogy a legveszélyeztetettebbek a PR, marketing, értékesítési, média és jogi osztályok dolgozói. A teljes kikapcsolás ezek szerint már a múlté?