Néhány hely, ahol mindenki szívesen dolgozna

2010. május 16. vasárnap - 12:14 / HR Portal
  •    

Egzotikus nyaralóhelyen blogot író "idénymunkás", nászutas-helyeket tesztelő házaspár - néhány példa arra, hogyan lehet az álláshirdetés egyben reklámeszköz is.

Április elején tette fel Alicia Keys Grammy-díjas amerikai énekesnő a Monster állásportálra álláshirdetését, amelyben "vezető bloggert" keresett saját, az iaas.com (I am a super woman) címen elérhető weboldalára. A hirdetés egy átgondolt, több lépésből álló toborzási akció része, amelynek reklámértéke sem csekély. A második körbe bejutott pályázókat az olvasók a weboldalon megismerhetik, értékelhetik bejegyzéseiket, és így a következő körbe juttathatják őket, ahol már szakmai zsűri mond róluk véleményt. A végső szót azonban maga Alicia mondja ki egy személyes állásinterjún, ami nem is lehetne máskor, mint az énekesnő londoni koncertjének idején. A kampány várható hozadéka: sokan megismerik az oldalt, drukkolnak a pályázóknak, az eredményhirdetés pedig egy újabb széles körhöz eljutó akció.

Világsiker lett a "Világ legjobb állása"

Nem csupán a szórakoztatóipar képviselői keresnek munkatársat úgy, hogy a toborzás és a meghirdetett pozíció a cégnek is remek hírverés. Elég csak felidézni az ausztrál Queensland tartomány turisztikai hivatala által, promóciós célokkal tavaly meghirdetett "A világ legjobb állása" kampányt. A munkakört elnyerő szerencsésnek nem volt más feladata, mint fél éven át nyaralni a jogilag Ausztráliához tartozó, trópusi Hamilton-szigeteken és minderről webnaplót vezetni. Mindezt ráadásul nem ingyen kérték a szerencséstől: a blogger szolgálataiért 110 ezer ausztrál dollárt zsebelhetett be. Nem véletlen, hogy a felhívás számtalan álláskeresőt megmozgatott. A munkára közel 34 700 bemutatkozó videó futott be. A megmérettetésre csupán a jelenleg is kommunista diktatúrát fenntartó Észak-Koreából, továbbá Szomáliából nem érkezett pályázat. "Több minden történt velem az elmúlt fél évben, mint előtte 34 évig összesen"- kommentálta a luxusmunka során átélteket a szerződés lejárta után a pályázatot megnyerő, 34 éves brit Ben Southall a CNN-nek.

Nászutashelyeket tesztelnek

Ezek után természetes, hogy több cég merített ötletet az ausztrál turisztikai hivataltól. Egy floridai utazási iroda "67 Nap Mosoly" kampánya során 25 ezer dollárt fizetett ki munkadíj gyanánt annak a szerencsés házaspárnak, aki 67 nap leforgása alatt végiglátogathatta Orlando összes nevezetességét és turisztikai szempontból érdekes helyszíneit. A párnak itt is blogolnia kellett tapasztalataikról az álommunkáért cserébe. Csakúgy, mint annak a luxuskedvelő nászutaspárnak, aki a pozíciót kiíró, írországi RunawayBrideAndGroom.com jóvoltából fél éven át látogathatja majd végig a világ legkurrensebbnek számító nászutas-paradicsomait, Ázsiától az USA-ig. Mint azt Rosemary Meleady, az utazási iroda ügyvezető igazgatója jelezte a CNN-nek: hatalmas érdeklődés övezi az álommunkát. Eddig több mint 1000 pár jelentkezett a világ minden tájáról tesztelni a mesébe illő úti célokat.

A helyi borokat népszerűsítette

Hasonló elgondolással keresett krónikást a californiai Healdsburgban működő Murphy-Good borászat is tavaly tavasszal. Az álláspályázat kiírásában "a borvidéki életstílust hitelesen prezentáló tudósítóra" vadásztak, akinek többek közt jól ismert közösségi portálokon kellett népszerűsítenie a céget és termékeit. A 2400 jelentkező közül kiválasztott, féléves munkájáért csaknem 60 ezer dollárt kasszírozó 36 éves Hardy Wallace állásáról így nyilatkozott. "Életem egyik legjobb munkája volt, de a látszat ellenére korántsem csak kikapcsolódásból állt. A fél év során 200 blogposztot és 7000 Twitter-üzenetet írtam, 45 rövidfilmet készítettem. Emellett számtalan promóciós eseményen vettem részt"- összegezte tapasztalatait az értékesítési szakember. A férfi előtt új távlatokat is nyitott az álommunka: jelenleg két hasonló profilú cégnek is dolgozik.

Álláskeresői próbálkozás

Nem csupán cégek, hanem álláskeresők is próbálják a nyilvánosság erejét kiaknázni. Az Egyesült Államokban már korábban is előfordult, hogy álláskeresők transzparenssel járták az utcákat "Állást keresek" felirattal. A Közelmúltban Németországban is felbukkant az ötlet. A tavaly év végén csődbe ment Quelle-katalógusáruház 45 ex-alkalmazottja Nürnbergben tüntetett "Wir wollen Arbeit" (Munkát akarunk) plakátokkal. A nagy médiavisszhangot kapott akciót az elbocsátottak karrier-tanácsadója javasolta. Az akció eredményeképpen már jelentkeztek is az első sikerek – és természetesen a munkáltatók is. Igaz, eddig mindössze egy fiatalabb hölgy kapott konkrét állásajánlatot. "Egyrészt jó volt a közös munka, a plakátkészítés és annak a jelzése, hogy itt vagyunk és dolgozni szeretnénk. Másrészt azonban, kissé megalázónak érzem, hogy munka után kell koldulnunk"- összegezte életérzését az akcióban részt vevő, hosszú évek óta Németországban élő, 57 éves Petra Nagy a Süddeutsche Zeitung-nak.