Munkaidőben sem szakadunk ki a közösségi hálóból

A netezők egyharmada munkaidőben is használja a közösségi oldalakat, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha napokig nem lép be, sok mindenről lemarad. A legaktívabbak még mindig a nők és a fiatalok.

Kép: Pixabay

Gyakorlatilag 100 százalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. Ennek megfelelően ez a közösségi oldal rendelkezik a legnagyobb és legaktívabb táborral: az internetezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is azt – derült ki a KutatóCentrum Web2.0 Report legfrissebb felméréséből. A Google+ ismertsége ugyan megközelíti a Facebookét – a netezők 87 százaléka hallott már a szolgáltatásról –, de továbbra sem tudta meghódítani a magyar közönséget: a kutatásban részt vevők 55 százaléka tagja az oldalnak, de a regisztráltaknak csak kevesebb mint fele (43 százaléka) aktív felhasználó. „Ez annak ellenére így van, hogy a Google meglehetősen agresszív módon építi a táborát: mindenkinek, aki Google-fiókkal rendelkezik, automatikusan létrehoznak ugyanis egy Google+ fiókot is” – emelte ki Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közönségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen. „Igaz ugyanakkor, hogy más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18-29 évesek és a nők a legaktívabbak” – jegyezte meg Györke Zsuzsanna.

A fiatal nők közösségi élete a legpezsgőbb

Az internetezők több mint 70 százaléka napi szinten használja valamelyik közösségi platformot, egyharmaduk még munkaidőben is ezeken az oldalakon kapcsolódik ki, 16 százalékuk pedig úgy érzi, ha néhány napig nem lép be, sok mindenből kimarad. A nők és a 18-29 évesek használják legintenzívebben a közösségi felületeket: az átlaghoz képest (35%) többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45%, 18-29 évesek: 59%), illetve olyanok, akik előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat és lépnek be csoportokba.

Az okostelefonok terjedésével a közösségi élet is egyre mobilabb: közel minden ötödik netező már gyakrabban lép be mobilról a közösségi oldalakra, mint asztali gépről vagy laptopról. „A mobil bejelentkezések terén is a nők és a fiatalok járnak az élen: minden negyedik hölgy és minden harmadik 18-29 éves mondta, hogy gyakrabban él közösségi életet az okostelefonján, mint más eszközökön” – tette hozzá Györke Zsuzsanna.

Facebook az irodai gépen? Nem alapjog!
Manapság már kevés olyan munkakör létezik, amihez nincs szükség internetre. Ahol van, ott ezt az eszközökkel együtt a munkáltatónak kell biztosítania. Hogy mire és hogyan használható a rendszer, azt érdemes szigorúan szabályozni.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo