Mobilapp az illegális letöltés ellen

2014. április 06. vasárnap - 12:20 / piacesprofit.hu
  •    

Az ingyenes mobiltelefonos alkalmazást az Egyesült Királyságban indították útjára. A játék szerint egy zenekiadó vezetőjének bőrébe kell bújnunk, és így tapasztalhatjuk meg, milyen hatással vannak a jogsértések az üzletre.

Kép: SXC

A játék a Music Inc. nevet viseli, és az Egyesült Királyság Szellemitulajdon-védelmi Hivatala, az UK Music és az Aardman Music jóvoltából készült, írja a securingindustry.com. A cél az, hogy a fiatal zenehallgatóknak bemutassa az ipar működését, és tájékoztassa őket a digitális piac, valamint a szellemi tulajdon megsértése miatt felmerülő kihívásokról – írja a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hírlevele.

„Ez az első alkalom, hogy egy kormány és a zeneipar képviselői együttműködnek egy játék létrehozásában, amely segít megmutatni a fiataloknak az iparág működését és azt, hogy hogyan keresnek pénzt az alkotók a műveikkel” – nyilatkozta a hivatal. A játékosok egy startup kiadó producereiként kezdenek, művészek útját egyengetik, felveszik a dalaikat, aztán pedig marketingeszközökkel és brandinggel támogatják őket. Végül egy egész cégbirodalmat építhetnek ki a felvételek eladásából.

Két héttel a megjelenés után már 7 millió dalt „vettek fel”, és 76 ezer virtuális művész kötötte meg a szerződését, számolt be a Hivatal. „Elképesztő, 76 százalékos azoknak a játékosoknak az aránya, akik pozitív döntéseket hoznak a jogsértő viselkedéssel kapcsolatos kérdésekben, az átlag felhasználó pedig 19 percet tölt a játékkal.”

Komoly hasznot hoz a játék!
A játék elkötelezetté teszi a játékost. De hogyan lehetne ennek a hihetetlen energiának egy részét saját vállalkozásunk hasznára fordítani? A Piac & Profit szakértője bemutatja az egyre elterjedtebb gamification módszert, melynek segítségével az üzleti élet számos területén lehet látványos eredményeket produkálni a játék segítségével.