Minden negyedik magyar mobilról foglal szállást

Míg a mobilról érkező foglalások aránya tavaly 17%-ot tett ki az Utazok.hu cégcsoport felhasználói között, ez az arány idén 26%-ra emelkedett. A vártnál is magasabb, 50%-os emelkedésből következik, hogy már minden negyedik felhasználó mobilról intézi a szállásfoglalást. A legmagasabb növekedés a 25-34 éves korosztályban következett be, itt egy év alatt 85%-kal nőtt a mobilfoglalások aránya.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Nemcsak a fiatalok, hanem a legidősebbek is egyre tudatosabban használják a mobilt és a tabletet, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a 65 évnél idősebbek körében egy év alatt 140%-kal nőtt a mobilról érkező látogatók száma és 44%-kal többen használtak tabletet” – ismertette a kutatás eredményeit Szennay András, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatója.

Húsvétkor egyébként többen utaznak majd, mint eddig, már április elején 2,5-ször annyi foglalás volt, mint tavaly.

Kép: Pixabay

Noha a 930 000 főt vizsgáló mintában volt több olyan korosztály, ahol a foglalási számban visszalépés történt egy év alatt, a költése minden vizsgált korcsoportnak nőtt. Ez összhangban van a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataival, amelyekből kiderül, hogy összességében 7%-kal bővült a hazai turizmus tavaly, annak ellenére, hogy a belföldi utazók száma csökkent. A bővüléshez hozzájárult a belföldi utazók magasabb költése, valamint a hozzánk érkező külföldiek növekvő száma is - olvasható az Utazok.hu közleményében.

A KSH márciusban közzétett adataiból látszik, hogy a belföldi többnapos utazásra indulók száma 5,5%-kal csökkent, viszont az ő napi átlagos költésük 5,6%-kal nőtt az előző évhez képest. A több napra Magyarországra érkező külföldiek száma 6,5%-kal emelkedett 2016-ban az előző évhez képest, míg az átlagos napi költésükben bekövetkező növekedés elmaradt a magyarokétól, ez mindössze 4% volt. A Magyar Turisztikai Ügynökség adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma több mint 11 millió főre, azaz 7%-kal nőtt 2016-ban, ami több mint 9%-os bevételnövekedést eredményezett, a vendégéjszakák száma pedig meghaladta a 27,6 milliót. Ami a szállodákat illeti, az öt csillagosok kivételével minden szállástípus esetében bővült a vendégforgalom 2016-ban. A legkiemelkedőbb, 12%-os bővülést a három csillagos szállodák realizálták.

Áremeléssel indul a hajózási szezon a Balatonon
Az április 15-én induló balatoni hajózási szezonban 33 hajózási útvonalon 100 forinttal, 15 útvonalon 200 forinttal nőnek a jegyárak, a kompon a járművek tarifája nem változott, de az utasok átkeléséért 100 forinttal többet kell fizetni, mint korábban.
 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo