Meg tudjuk-e fizetni a biztonságunkat?

Az EU tervei szerint 2022-től minden új autóba, 2024-től pedig már a használtakba is egy sor biztonsági berendezést kell beépíteni. A szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt amúgy dráguló kis- és közepes autók így még drágábbak lehetnek majd.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2016-ban kereken 2 .000 ember vesztette életét autóbalesetben az Európai Unió útjain, és a cél ennek jelentős csökkentése. Miután (elsősorban a felső kategóriás kocsikban) megjelentek az új biztonsági berendezések, Németországban például az 1991-es 11 300-ról 2006-ra jó 3000-re csökkent a halálos kimenetelű autóbalesetek száma.

Kép: Pixabay

A tervezett új uniós rendszabályok szerint 2022-től minden, újonnan gyártott személy- és teherautónak, autóbusznak rendelkeznie kell a vezető fáradtságát, a sebességet, a sávkövetést ellenőrző, a vészfékezést segítő elektronikával, kamerával a tolatáshoz, „fekete dobozzal” a baleseti adatok rögzítéséhez. Teherjárművekre, buszokra ezeken túlmenően fel kell szerelni a holtteret is megjelenítő tükröket.

Tovább szigorítanak az autók szén-dioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?
Jelentősen továbbkorlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.
E berendezések többsége a felső kategóriás járművekben már megtalálható. Kötelező előírásuk viszont ahhoz vezet majd, hogy jelentősen továbbdrágulnak a kiskocsik és a közép-kategóriásak, pedig azok az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások következtében amúgy is költségesebb szűrőberendezéseket kapnak, és jelentősen többe kerülnek majd. Amennyiben a biztonsági berendezéseket minden használt kocsira is fel kell szerelni, szinte lehetetlen helyzetbe kerülhet sok vásárló.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo