Megy a tuning, hogy minél gyorsabb legyen az e-bike

Az elektromos kerékpárok legfeljebb óránként 25 km-es sebességre gyorsulhatnak – elvben. A gyakorlatban tuninggal ennek a duplájára vagy akár a háromszorosára, ami egyre nagyobb veszélyekkel jár.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban már 4.2 millió e-bike van forgalomban, amelyek közül egyre többet tuningolnak fel jóval nagyobb sebességre tulajdonosaik, vagy akár már a kereskedők. Az interneten könnyen és olcsón, 70– 180 euró közötti áron hozzáférhetők a kisméretű elektronikus alkatrészek, amelyek beépítése után a villanykerékpár már egy mopeddel is lépést tud tartani.

Kép: Pixabay

Az eladók persze védik magukat: a használati utasítás figyelmezteti a vevőt, hogy a rásegítővel felszerelt gépén nem közlekedhet az utcai forgalomban...

Ha megteszi, az a német (és feltehetően a magyar) KRESZ többszörös megsértését is jelenti. Ilyen sebességű jármű vezetéséhez ugyanis megfelelő jogosítványra, sisak viselésére és biztosításra

Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok
Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai, ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.
van szükség. A hatóságoknak persze alig van módjuk az ellenőrzésre, pedig a becslések szerint minden harmadik németországi e-bike-ot „bütykölték”, így nem is lenne szabad közlekedniük sem a kerékpárutakon, sem olyan útszakaszokon, ahol tilos gépjárművek közlekedése. Ez a megoldás persze jóval olcsóbb, mint eleve nagyobb teljesítményű, de persze drágább villanybiciklit venni, amelyre sebességéhez mért előírások vonatkoznak.

A gyártókat, elsősorban a motorokat gyártó Bosch céget, aggasztják a fejlemények, hiszen a kerékpárok manipulálásával lejáratják a járművet és a márkát egyaránt. Sürgetésükre a hatóságok elrendelték, hogy májustól minden villanybicajba a tuningot felismerő és a manipulálást gátló szoftvert kell beépíteni, és plombával lezárni a megfelelő alkatrészeket. Így a gépeket nem lehet majd módosítani – legalábbis az eddig ismert módszerekkel...

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo