Még nem áldozott le a pénzváltók aranykora

Még mindig pénzváltónál vesz valutát a magyar utazók többsége, viszont egyre többen döbbennek rá, hogy külföldön is használhatják a bankkártyájukat. Egyre többen fizetik az útiköltségeiket is az interneten keresztül.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

kép: MTI

A pénzváltás még mindig rendkívül népszerű Magyarországon: még mindig a külföldre utazók közel háromnegyede vásárol valutát pénzváltónál még Magyarországon. A megkérdezettek 38%-a szerint veszélyesebb nagyobb mennyiségű valutával külföldre utazni, mint ha csak a bankkártyájukat vinnék magukkal, a többség mégis vállalja ezt a kockázatot.

Ugyanakkor több magyar utazó fizeti bankkártyával a szállásköltségeit az utazási irodában vagy az interneten, tízből nyolcan pedig el is viszik magukkal a plasztikot külföldi magánútjukra. Mivel kockázatos lehet nagy mennyiségű valutával utazni, a téli sportok kedvelői és a télből a nyárba utazók is jobban járnak, ha indulás előtt tájékozódnak a külföldi kártyás fizetés lehetőségeiről, és magukkal viszik bankkártyájukat –derül ki a Mastercard friss kutatásából.

Tavaly valamivel több kártyabirtokos utazott külföldre magáncélból (37%), mint az előző években. A többség (85%) most is városnézés vagy vízparti nyaralás miatt hagyta el az országot, míg a megkérdezettek 5%-a síelni volt.

Egyre több magyar utazó választja a kártyás fizetést az utazás tervezésekor, a szállás és a repülőjegy foglalásakor. Összességében elmondható, hogy a szálláshoz köthető költségek 33%-át, az utazással kapcsolatos kiadások (pl. repülőjegy) 34%-át fizetik a magyarok bankkártyával. Többségük utazási irodákban használja a kártyát, de egyre többen fizetnek az interneten keresztül, vagy a külföldi célállomáson. (Egyre inkább elmosódik a jövőben a határ az offline és az online fizetés között.)

Akik belföldön rendszeresen kártyával fizetnek, külföldön is nagyobb valószínűséggel választják ezt a fizetési módot a boltok pénztárainál, éttermekben, szállodákban vagy benzinkútnál - míg azok, akik itthon sem használják a bankkártyájukat (vagy csak nagyon ritkán), többnyire a plasztik nélkül indulnak külföldre – derül ki a MasterCard kutatásából.

A VÁSÁRLÓK BIZALMÁRA KELL RÁGYÚRNIUK A CÉGEKNEK
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo