Utolsó lehetőség, hogy tegyünk a mobilos áremelés ellen!

2015. június 29. hétfő - 15:40 / piacesprofit.hu
  •    

Árat emel a július 1-től két nagy hazai mobilszolgáltató. Hosszú huzavona után viszont az Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntése szerint a fogyasztó dönthet úgy, hogy ezt nem fogadja el. De már csak egy napig!

Kép:Pixabay

Az tény, hogy a Magyar Telekom és a Telenor július 1-től árat emel, azonban azok az ügyfelek, akik gyorsan lépnek, a mostani feltételekkel tarthatják meg a tarifáikat. Az ügyfelek olyan jelentős számban igyekeznek határidőn belül elintézni a szükséges nyilatkozatot, hogy a hvg.hu információi szerint a Telenornál már össze is omlott a rendszer.

A hatósági szerződés eredménye ugyanakkor nem teljesen ugyanaz a két szolgáltatónál. A Magyar Telekom az előfizetéses ügyfelei számára július 1-től kiállított számláiban helyezi el az újabb, módosított tájékoztatást, a feltöltőkártyás előfizetőinek pedig július 1-jétől SMS-értesítést küld. A nyilatkozattételre 15 nap áll rendelkezésre, ami az értesítés (számla) kézhez vételétől, illetve az említett SMS megérkezésétől számítódik.

Utóbbi esetben probléma – hívja fel a figyelmet a hwsw, hogy a postán érkező számlák esetén legfeljebb akkor bizonyítható érdemben, hogy a számlalevelet (ezzel együtt az értesítést) mikor vette át az ügyfél, ha a számlát könyvelt levélpostai küldeményként adja fel a szolgáltató – ez azonban jelentős adminisztratív és költségvonzatokkal járhat, illetve éppen ezért soha nem is volt általános gyakorlat a szolgáltatóknál. Aki május 1-jét követően szerződött a Telekommal, arra már mindenképpen az új díjtételek vonatkoznak.

A Telenor Magyarország június 24-től SMS-t küld minden érintett ügyfelének, a cég ügyfeleinek a nyilatkozattételre csak június 30-ig van lehetőség.

Biztos jelzés

Az előfizetők mindkét szolgáltatónál a szokásos ügyfélszolgálati csatornákon jelezhetik, ha nem akarják elfogadni az új díjszabást. Az írásban tett nyilatkozat, melynek megtételét igazolni tudjuk mindenféleképpen a legjobb megoldás, bár elvileg bármilyen csatornán nyilatkozhatunk.

Ha nem írásban tesszük, hanem például telefonon, célszerű felírni, hogy pontosan mely napon, hány óra hány perckor hívtuk az ügyfélszolgálatot és ré kell kérdeznünk az ügyintéző nevére, beosztására, és az ügyintéző munkavégzésének helyére is, ha nem tudjuk rögzíteni a beszélgetést. Ezen adatok alapján a mobilszolgáltató vissza tudja keresni a hívásunkat, egy későbbi félreértés kibogozásaképpen. Persze a legegyszerűbb, ha mi magunk is rögzítjük a beszélgetést és a mobilszolgáltató munkatársának is felhívjuk erre a figyelmét.

A feltöltőkártyás fizet

Bár a feltöltőkártyás tarifák esetében is van lehetőség nyilatkozni a díjemelés elutasításáról, de az Elektronikus Hírközlési Törvény értelmében az új feltöltés új szerződéskötésnek minősül. Tehát ha az ügyfél július 1. után –  tehát az új díjszabás hatályba lépésétől – tölti fel a kártyát, már automatikusan érvényesíthető rá az új díjszabás.