Internetezési szokások (NRC felmérés)

Az NRC 2001. novemberi NetPanel kutatása a 18-59 év közötti, heti többszöri (heavy) internetezôk internet használati szokásait kutatta, ezen belül vizsgálta a felhasználók internet-hozzáférésének jellemzôit, valamint az igénybe vett internet-szolgáltatóval kapcsolatos véleményét és elégedettségét. A kutatás foglalkozott a honlapok látogatásának legfôbb tényezôivel is. A megkérdezés külön részét jelentette a megkérdezetteknek az afganisztáni háborúról alkotott véleményének és hírolvasási szokásainak felmérése.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Otthoni internet-használat
Az otthoni, heavy internetezôk háztartásainak 70%-ában az internet-hozzáférés modemen keresztül történik, 17% esetében ISDN vonalon keresztül, szélessávú (kábel, adsl) eléréssel kevesebb, mint 10% rendelkezik.Otthon a felhasználók legnagyobb része, 57%-a 10 óránál kevesebbet tölt átlagosan egy héten az interneten.További 23%-a 11-20 órát, 20%-a pedig több mint 21 órát. A megkérdezettek bevallása szerint az általuk az interneten eltöltött idô nem változott az adott hónapban meghatározó mértékben a megelôzô idôszakhoz képest. Otthoni
elôfizetésüknél a vizsgált felhasználók közül legtöbben (34,5%) az Axelero szolgáltatását veszik igénybe, ingyenes hozzáférést 18,5%-uk használ. Szolgáltatójukkal a Chello felhasználói voltak a legelégedettebbek, míg a legtöbb elôfizetôvel rendelkezô Axelero a harmadik helyen áll a rangsorban. Az ügyfelei által második legmagasabban értékelt szolgáltató a Kiwwi volt.

Munkahelyi internet-használat
A munkahelyi heavy internetezôk esetében az internet-kapcsolatot leggyakrabban ISDN csatlakozás biztosítja (27%). A munkahelyen az internet-használattal eltöltött idô a megkérdezettek 66%-a
esetében kevesebb, mint heti 10 óra, 21%-nál 11-20 óra, 13%-nál pedig több mint 21 óra. Az internetezéssel töltött idô lényegében itt sem változott a megelôzô idôszakhoz képest. A munkahelyi hozzáféréssel rendelkezô heavy internetezôk 38%-a nem tudta megnevezni munkahelyének internet-szolgáltatóját. Az Axelero itt is az elsô helyen áll a hozzáférés szolgáltatásában, aránya 25%-os. Második helyen a Datanet szerepel 7%-kal. Bár a munkahelyi hozzáféréssel rendelkezôket vizsgálva is az Axelero biztosítja a legtöbb elôfizetô számára az internetet, a Datanet felhasználói elégedettebbek a szolgáltató cégükkel.

Frissesség és hitelesség: ami egy honlapnál igazán számít
A vizsgált heavy internetezôk 73%-a négy vagy több web-helyet látogat meg rendszeresen. A honlapok meglátogatásának tényezôjeként tartalmi szempontból a frissességet és a hitelességet, működés, felépítés szempontjából a gyors letölthetôséget és a könnyű tájékozódás szerepét értékelték legmagasabbra. A testreszabhatóság lehetôségét kevéssé fontosnak ítélték a felhasználók. Az oldalak kivitelezésének
szerepét a honlapok látogatásában átlagos fontosságúnak értékelték a válaszadók.
Az oldalakat értékelve, az internetezôk a startlap.hu fô vonzerejének az áttekinthetôséget és a kezelhetôséget jelölték meg. Az origo.hu elônyeként elsôsorban friss és aktuális híreit emelték ki az internetezôk,
valamint a portált tartalmasnak, változatosnak és kreatívnak értékelték. Ehhez hasonlóan az index.hu esetében is a friss és aktuális cikkek nyújtották a látogatók számára a web-hely elsôdleges elônyét, amelyeket a különbözô általuk érdekesnek ítélt témákban találhattak.

Afganisztáni háború
Az afganisztáni háborúval kapcsolatos híreket a heavy internetezôk 78%-a figyelte rendszeresen. Az elsôdleges hírforrást 59%-uk számára a televízió jelentette, és csak 23%-uk használta leggyakrabban az internetet hírek szerzésére. A hírek olvasásához a vizsgált internetezôk 91%-a használ magyar nyelvű honlapokat, míg a nyugati honlapokat 18%, a külföldi nem nyugati honlapokat pedig csak a világhálóra kapcsolódók 2,2%-a keresi fel
ilyen célból. A megkérdezett heavy internetezôk 41%-a egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a háború oka az iszlám és a nyugat ellentéte, közel ugyanennyien, 38%-ban viszont nem értettek egyet ezzel. Azt, hogy a háború világháborúhoz vezethet 44%-uk nem fogadta el, viszont 34% egyetértett vele. A válaszadók legnagyobb arányban (68%) a félek, hogy én is a biológiai hadviselés áldozatává válok mondatot utasították el, legtöbben az iszlám országok hajlamosak a terrorizmusra állítást fogadták el részben vagy teljes mértékben.

(A kutatás módszertana: A kutatás módszere online kérdôíves adatfelvétel. A megkérdezettek a kutatásról email-en keresztül kaptak értesítést. Az érvényes kérdôívek száma: 2 112. Az adatfelvétel ideje 2001. november 13-25. A mintát országos reprezentatív kutatásból kapott offline adatok alapján súlyozták a 18-59 éves heti többszöri (heavy) internetezôkre nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internetezés gyakorisága alapján.)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo